جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

جایگزینی دینار و یورو در اخذ ویزای ایران برای عراقی‌ها

جایگزینی دینار و یورو در اخذ ویزای ایران برای عراقی‌ها
پس از تفاهم‌نامه ایران و عراق در اربعین حسینی و جایگزینی یورو به جای دلار برای اخذ ویزای اربعین، تمامی خدمات کنسولگری ایران در عراق نیز به ویژه اخذ روادید برای عراقی‌ها از امروز با دینار عراقی یا یورو صورت می‌گیرد. ...

پس از تفاهم‌نامه ایران و عراق در اربعین حسینی و جایگزینی یورو به جای دلار برای اخذ ویزای اربعین، تمامی خدمات کنسولگری ایران در عراق نیز به ویژه اخذ روادید برای عراقی‌ها از امروز با دینار عراقی یا یورو صورت می‌گیرد.

 

ماه گذشته تفاهم‌نامه ایران و عراق برای برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی به توافق دو طرف رسید که یکی از بندهای این تفاهم‌نامه این بود ایرانیان با پرداخت معادل ریالی هزینه به سفارت عراق، می‌توانند روادید خود را دریافت کنند و در مقابل بانک مرکزی معادل مبلغ ریالی روادید را به یورو به سفارت عراق تحویل خواهد داد.

پس از این جایگزینی، سفارت کشورمان در عراق نیز درصدد جایگزینی برای دلار و حذف آن از عملیات بانکی به ویژه در اخذ ویزا شد.

با تصمیم مسؤولان در نهایت مقرر شد تمامی خدمات کنسولگری که در گذشته به دلار محاسبه و اخذ می‌شد، از طریق یورو یا دینار عراقی پرداخت شود که این اقدام از امروز اول خردادماه اجرایی می‌شود.

 با این اقدام سفارت ایران در عراق، از امروز تمامی خدمات کنسولگری و اخذ ویزای ایران برای عراقی‌ها با یورو یا دینار عراقی صورت می‌گیرد و دلار از این روند حذف شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.