شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

پیش ثبت نام پیاده روی اربعین از اول مرداد آغاز می‌شود

پیش ثبت نام پیاده روی اربعین از اول مرداد آغاز می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت نام اعزام زائران برای حضور در پیاده روی اربعین از اول مرداد آغاز می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت نام اعزام زائران برای حضور در پیاده روی اربعین از اول مرداد آغاز می شود.

سعید اوحدی افزود: زائران برای ثبت نام باید به سایت اینترنتی www.samah.haj.ir مراجعه کنند.


وی با بیان اینکه زائران صرفا از این طریق می توانند برای حضور در پیاده روی اربعین اقدام کنند گفت: این سامانه اینترنتی به صورت هوشمند طراحی و برای آن 16 قابلیت در نظر گرفته شده است.

اوحدی افزود: در هفته های آینده و با آخرین هماهنگی ها با دولت عراق، بسته های قیمتی و بیمه زائران، چگونگی صدور روادید زائران و تعداد نفرات در هر گروه از زائران اطلاع رسانی می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی از قابلیت های سامانه ثبت نام اینترنتی یادشده اضافه کرد: برای مثال برای زائرانی که با خودروهای شخصی به مرز مراجعه کنند، مشخصات خودرو در این سامانه ثبت می شود و به صورت هوشمند محل پارک خودرو را به همراه نقشه به زائر اعلام می کند.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه ای زائران نیز یکی دیگر از قابلیت های این سامانه است گفت: همچنین یکی دیگر از قابلیت های این سامانه اتصال آن به بانک های عامل برای تامین ارز با پرداخت ریالی زائران است.

اوحدی با اشاره به اینکه زمان خروج و بازگشت زائران باید مشخص باشد افزود: اگر ازدحام ورود و خروج زائران را در روزی داشته باشیم، این سامانه به صورت هوشمندانه تاریخ جدیدی را به زائر ارائه می دهد.

وی گفت: براساس هماهنگی ها از اول شهریور چهار کنسولگری عراق در ایران برای صدور روادید زائران اقدام خواهد کرد و از اول مهر نیز تعداد این کنسولگری‌ها به 20 دفتر برای ارائه خدمت به زائران افزایش خواهد یافت.

اوحدی افزود: امسال موکب هایی به نام شهدای منا و با همکاری فرزندان و خانواده های این شهدا در مرزهای خروجی مستقر می شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :