جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اولين كاروان ايراني ۳۰ دي ماه وارد كاظمين مي‌شود

اولين كاروان ايراني ۳۰ دي ماه وارد كاظمين مي‌شود
مدير دفتر نمايندگي سازمان حج در عراق اعلام كرد: با توجه به فراهم شدن بسترهاي لازم از سوي سازمان حج و زيارت، اولين كاروان زائران حسيني روز سه شنبه (سي ام دي ماه) براي زيارت حرم امام موسي كاظم (ع) و امام محمد تقي (ع) عازم شهر مقدس ك...

«مصطفي قاسمي»مدير دفتر نمايندگي سازمان حج در عراق در گفت وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عراق، افزود: با توجه به بهبودي شرايط امنيتي در عراق به ويژه در شهر كاظمين و بغداد و پاسخ مثبت مسوولان ايراني و عراقي زيربط، از اين پس زائران ايراني (هوايي و زميني) مي‌توانند به اين شهر مقدس سفر كنند.

وي اظهار داشت: با توجه به اين كه بسترهاي لازم از جمله، امنيت، حمل و نقل، اسكان و غذاي زائرين حسيني در شهرهاي كاظمين و بغداد فراهم شده است، زائران ايراني مي‌توانند به راحتي به شهر مقدس كاظمين سفر كنند.

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج در عراق با بيان اين كه فرودگاه بغداد از روز سه شنبه پذيراي زائران حسيني است، گفت: كاروان هايي كه از فرودگاه بغداد وارد كشور عراق مي‌شوند، شب اول را در كاظمين مي‌گذرانند و ۳ شب بعدي را در كربلا معلي و ۳ شب آخر را نيز در نجف اشرف سپري مي‌كنند.

وي درباره كاروان‌هاي ورودي از شهر مقدس نجف نيز، بيان داشت: كاروان هايي كه ورودي آنها از فرودگاه نجف اشرف مي‌باشد، ابتدا ۳ شب در نجف اشرف اقامت كرده، سپس ۳ شب نيز در كربلاي معلي خواهند بود و شب هفتم را در شهر كاظمين سپري خواهند كرد.

به علت ناامني ايجاد شده از سوي گروهك تروريستي – تكفيري داعش در ابتداي تابستان امسال و به خاطر تامين امنيت زائران حسيني، سفر زائران به كاظمين ممنوع شده بود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :