پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ثبت نام کاروان های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن ماه

ثبت نام کاروان های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن ماه
رییس سازمان حج و زیارت گفت: اطلاعیه ثبت نام کاروان های مرحله دوم عمره نیمه اول بهمن اعلام و ثبت نام از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می شود.

'سعید اوحدی' روز گذشته (سه شنبه) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: پروازهای مرحله دوم از 21 اسفند آغاز می شود و تا 26 خرداد ادامه خواهد یافت.

وی گفت: در مرحله دوم نیز تلاش می کنیم در چند روز اول تا اولویت 350 را دوباره فراخوان کنیم زیرا بعضی از متقاضیان عمره ترجیح می دهند در مرحله دوم مشرف شوند.

اوحدی افزود: در چند روز اول سامانه فاخر به طور هوشمند ظرفیت های خالی را اعلام می کند و پیش بینی ما این است بتوانیم تا اولویت 400 را بدون مشکل برای همه متقاضیان استان ها اعلام کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در اطلاعیه نیمه نخست بهمن گروه های قیمتی اعلام خواهد شد،گفت: تلاش ما بر این است که در مرحله دوم ثبت نام عمره افزایش قیمتی نداشته باشیم اما عمره نوروزی عمره ویژه ای است که قطعا قیمت آن تفاوت جزیی با بقیه زمان ها خواهد داشت.

اوحدی افزود: همچنین در ایام رمضان به علت این که دوره عمره به 17 و 21 روز افزایش پیدا می کند افزایش قیمتی نیز برای عمره رمضان خواهیم داشت.

وی گفت: تا این لحظه بیش از 115 هزار نفر از زائران عمره در قالب 340 پرواز به سرزمین وحی مشرف شده اند.

اوحدی با اشاره به این که معدل تاخیر پروازها حدود 18 دقیقه است،گفت: البته در چند روز گذشته خطوط هواپیمایی عربستان تاخیرهای بیش از 4 ساعت داشت که سازمان حج و زیارت امروز در نامه ای به شرکت هواپیمایی عربستانی اخطار داد و از آنها خواست پاسخگو باشند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا امروز مشکل خاصی نبوده است و عمره گزاران در سلامت کامل به سر می برند و خدمات قابل قبولی به آنان ارائه شده است.

اوحدی گفت: امسال برای نخستین بار سامانه فاخر رونمایی شد و این سامانه شرایط و تمهیدات خوبی برای زائران فراهم و از ایجاد صف های طولانی مقابل دفاتر خدمات زیارتی جلوگیری کرد.

وی افزود: امسال توانستیم در مرحله اول عمره تا اولویت 400 را اعلام کنیم و در بعضی استان ها تا اولویت 450 نیز اعلام شد.

اوحدی با اشاره به انتشار خبر شیوع «بیماری خرما» در بعضی از پایگاه های اینترنتی، افزود: با پی گیری مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص شد که این خبر صحت ندارد و تاکنون موردی از شیوع این بیماری از طریق وزارت بهداشت عربستان، سازمان بهداشت جهانی یا مرکز پزشکی حج و زیارت گزارش نشده است.

وی گفت: کارشناسان یا پزشکانی که به عمره مشرف شده اند ممکن است خبرهایی را در سایت های اینترنتی مشاهده کنند اما تنها مرجع تشخیص این موضوعات، مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و خواهش ما از مردم این است که فقط به اطلاعیه های این مرکز و مرکز پزشکی حج و زیارت توجه کنند.

انتقال این بیماری به هیچ وجه از طریق «خرما» نیست بلکه نام خرما روی این بیماری، به‌دلیل نام «الخرما» منطقه‌ای در عربستان است که گمان می رود بیماری از آنجا شیوع پیدا کرده است.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.