پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اعلام مشمولان تشرف به حج 94 / آغاز نام‌نويسي كاروان‌هاي حج تمتع از ۳ بهمن

اعلام مشمولان تشرف به حج 94 / آغاز نام‌نويسي كاروان‌هاي حج تمتع از ۳ بهمن
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج وزيارت از اعلام فراخوان كاروان‌هاي حج تمتع از ۱۹ دي ماه برابر با ۱۷ ربيع الاول در رسانه‌ها خبر داد و اعلام كرد: نام نويسي در كاروان‌هاي حج تمتع از ۳ بهمن ماه آغاز مي‌شود.

ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج وزيارت در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، گفت: فراخوان نام‌نويسي در كاروان‌هاي حج تمتع از ۱۹ دي ماه برابر با ۱۷ ربيع الاول در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وي افزود: با توجه به اينكه ۱۹ دي ماه روز جمعه است و روزنامه‌هاي سراسري تعطيل هستند، از اين‌رو اين فراخوان در خبرگزاري‌ها و رسانه ملي اعلام خواهد شد، اما اين اطلاعيه روز شنبه ۲۰ دي ماه در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار منتشر خواهد شد.

خدرنژاد، تصريح كرد: در اين دوره از اعزام‌هاي حج تمتع، آن دسته از متقاضيان كه تا ۱۵ اسفند ماه ۸۴ ثبت نام كرده‌اند، فراخوان مي‌شود كه اين گروه از زائران در سال ۹۴ به حج تمتع مشرف خواهند شد.

وي يادآور شد: طبق برنامه‌ريزي انجام شده، ۵۰ درصد ظرفيت كاروان‌هاي حج تمتع، اينترنت انجام مي‌گيرد و باقي ظرفيت‌ها از طريق دفاتر خدماتي حج وزيارت در سراسر كشور انجام خواهد گرفت.

معاون حج،‌عمره و عتبات سازمان حج با بيان اينكه هنوز قيمت نهايي حج تمتع ۹۴ مشخص نشده، است، اظهار داشت: همزمان با آغاز نام‌نويسي در كاروان‌هاي حج تمتع كه از ۳ بهمن ماه صورت مي‌گيرد، قيمت‌هاي نهايي حج تمتع نيز اعلام خواهد شد.

وي درباره شيوه پرداخت هزينه‌هاي حج تمتع گفت: امسال هم در نظر داريم تا اين هزينه‌ها را قسط بندي كنيم تا زائران عزيز بتوانند به راحتي در اين زمينه اقدام كنند كه قسط اول آن در زمان نام‌نويسي در كاروان‌ها دريافت مي‌شود.

شايان ذكر است، تاكنون ۱۰۰ درصد قراردادهاي مربوط به اسكان، تغذيه و حمل و نقل زائران ايراني حج تمتع سال آينده در مكه مكرمه و مدينه منوره منعقد شده است و از اين بابت مشكلي وجود ندارد.

در حج تمتع امسال حدود ۶۴ هزار زائر ايراني به زيارت خانه خدا مشرف شدند كه در سال جاري نيز همين تعداد از ايرانيان عازم حج تمتع خواهند شد.

قرار است از امسال ۱۷ ربيع الاول ميلاد با سعادت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) در تقويم كاري سازمان حج و زيارت به عنوان زمان فراخوان از مشمولان حج تمتع هرسال تثبيت شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.