پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

جزئيات تبديل يك فيش تمتع با ۳فيش عمره‌

جزئيات تبديل يك فيش تمتع با ۳فيش عمره‌
جزئيات چگونگي تبديل فيش‌هاي حج تمتع با ۳ فيش عمره مفرده اعلام شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از همشهري، رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه عده‌اي از دارندگان فيش حج تمتع كه پيش از اين به تمتع مشرف شده‌اند يا به‌دليلي امكان اعزام‌شان وجود ندارد مي‌توانند با ارائه اين فيش، ۳فيش حج عمره با اولويت دوره جديد عمره (۹۴-۹۳) دريافت كنند، گفت: هدف از اين كار كاهش نوبت انتظار متقاضيان اعزام به حج تمتع است.

هم‌اكنون بيش از يك ميليون و ۴۰۰هزار زائر ايراني چشم انتظار فرارسيدن نوبت اعزام به حج تمتع هستند، اين گروه سال‌هاست در بانك عامل وديعه‌گذاري كرده‌اند و برخي از آنان هرگز موفق نشده‌اند به حج بروند و احتمالا برخي ديگر نيز با توجه به وضعيت موجود و كهولت سن هرگز موفق نشوند مناسك حج تمتع را به جا آورند.

به‌گفته سعيد اوحدي داوطلبان اين تغيير كه فيش ثبت‌نامي حج تمتع مربوط به هر سالي را در‌اختيار دارند در تهران و شهرستان‌ها با مراجعه به دفاتر سازمان حج و زيارت بدون كمترين معطلي و به آساني مي‌توانند نسبت به تغيير فيش‌هاي خود اقدام كنند.

اوحدي همچنين افزايش ظرفيت اعزام به عمره را مشروط به ارائه خدمات بهتر و تغيير رفتار مأموران سعودي با زائران كرد و گفت: اگر خدماتي كه شركت‌هاي سعودي متقبل ارائه آنها شده‌اند رعايت شود و آداب پذيرايي از زائران ايراني به‌ويژه در مبادي ورودي به عربستان مطلوب شود و نوع برخورد با زائران ما بهتر شود امكان افزايش ظرفيت عمره تا ۷۵۰هزار‌نفر وجود دارد.

اوحدي با بيان اينكه وديعه‌گذاران تا اولويت ۴۵۰براي تشرف به عمره امكان ثبت‌نام و اعزام در دوره جديد را دارند، گفت: تا ۱۲آذر اگر ظرفيت كاروان‌ها تكميل نشود، اولويت‌هاي جديد اعلام خواهد شد. اعلام اولويت‌هاي جديد تا تكميل ظرفيت همه كاروان‌ها ادامه خواهد داشت و پيش‌بيني مي‌شود تا ۲۰آذر اين كار به اتمام برسد.

همچنين كساني كه فيش حج عمره متعلق به بانك ملي و مربوط به سال‌هاي گذشته را دارند، بدون هيچ مشكلي و با مراجعه به هر يك از شعب اين بانك مي‌توانند كارهاي خود را پيگيري كنند.

اوحدي همچنين هزينه تشرف به عمره را چنين توضيح داد: ۸گروه قيمتي در عمره وجود دارد كه پايين‌ترين قيمت آن يك ميليون و ۵۰۰هزار تومان و بالاترين آن ۲‌ميليون و ۶۰۰هزار تومان است كه نسبت به سال گذشته ۷درصد يعني حدود ۱۰۰هزار تومان افزايش قيمت داريم. همچنين عمره ۱۰روزه است و پروازها از ۱۳آذر تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و ثبت‌نام دوره بعد نيز از اوايل اسفند آغاز مي‌شود.

افزون بر حدود يك ميليون و ۴۰۰هزار نفري كه در نوبت انتظار حج تمتع هستند، ۶ميليون نفر نيز در انتظار تشرف به عمره مفرده هستند كه با توجه به محدوديت در سهميه‌ها، بين ۸تا ۱۰ سال طول مي‌كشد. همزمان مديركل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت نيز از رزرو ۲۰۷هزار نفر در كاروان‌هاي عمره در سامانه فاخر خبر داد و گفت: نخستين گروه از عمره گزاران ايراني ۱۳آذرماه از فرودگاه بين‌المللي امام (ره) عازم سرزمين وحي خواهند شد.

به گفته حسن سرخوش تاكنون ۲۰۷هزار نفر با مراجعه به سامانه فاخر كاروان‌هاي عمره خو را رزرو كرده‌اند و بيش از ۱۶۸هزار نفر ثبت نام خود را در كاروان‌هاي عمره امسال قطعي و ۷۰درصد اين جمعيت هم هزينه سفر خود را پرداخت كرده‌اند. عمره‌گزاران ايراني امسال براي دومين سال متوالي از نيمه اول‌ماه صفر به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

از سويي ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زيارت نيز با اعلام اينكه بخشي از سهميه عمره آژانس‌هاي زيارتي كه ثبت‌نام راهپيمايي اربعين را انجام نمي‌دهند، حذف مي‌شود، گفت: اگر كارگزاري ثبت نام از زائران اربعين را انجام ندهد متخلف محسوب شده و با آنها برخورد مي‌كنيم. اين عملكرد در امتياز بندي آنها اعمال مي‌شود.

از ساعت ۱۱روز شنبه ۸آذر سامانه ثبت نام متقاضيان باز شده و غروب همان روز بيش از ۳۰هزار نفر ثبت نام كردند. اين موضوع به تمام كارگزاران ابلاغ شده و بنابراين جاي هيچ كوتاهي وجود ندارد. درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مردم به ما گزارش دهند تا با آنها برخورد شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :