جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد سازمان حج و زيارت

مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد سازمان حج و زيارت

در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، ريسان پيشين اين سازمان از جمله ليالي، قهرودي و رضايي، جهانگيري - رئيس هيأت مديره شركت سرمايه‌گذاري ايران‌گردي و جهانگردي (سمگا) و برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران و كاركنان سازمان حج و زيارت حضور دارند.

سرپرست حجاج ايراني: مابه التفاوت هزينه حج تمتع به مردم باز مي گردد
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت وسرپرست حجاج ايراني از كاهش قيمت حج تمتع امسال خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده با بانك ها طي روزهاي آينده مابه التفاوت هزينه تمتع به حساب زائران بازگردانده مي شود.

سرپرست حجاج ايراني اعلام كرد: بعثه مقام معظم رهبري هيچ نقشي در ثبت نام از زائران نداشت و ما معتقد بوديم كه ثبت نام ها براي اينكه زائران سالهاي زيادي را پشت نوبت اعزام نمانند بايد هر سه سال يكبار انجام شود، اما با توجه به شرايط و اتفاقاتي كه رخ داد از زائران به صورت يكجا ثبت نام به عمل آمد كه براي آن متاسفيم.

براي مشاهده تفصيلي سخنان نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت (اينجا) را كليك نماييد.

اوحدي: در چنين روزي از اسارت بعثيان آزاد شدم

«سعيد اوحدي» در مراسم معارفه خود به عنوان رييس سازمان حج و زيارت افزود:امروز روز معارفه من است كه در چنين روزي (پنجم شهريور ماه) از اسارت بعثيان آزاد شدم .

اوحدي با بيان اينكه در آستانه هفته حج قرار داريم ،گفت:‌ با همدلي كه در تشكيلات سازمان حج و بعثه وجود دارد برنامه ريزي هاي حج امسال به نحو احسن انجام شده و دست ياري به سوي همكاران و دوستاني كه سرمايه گرانقدري براي نظام هستند دراز مي كنم.

براي مشاهده تفصيلي سخنان مهندس سعيد اوحدي (اينجا) را كليك نماييد.


حجت الاسلام موسوي: عتبات، همچون حج در اولويت قرار گرفت

رييس سابق سازمان حج و زيارت با بيان اينكه در زمان مسووليتم در اين سمت چهار هزار و ۵۰۰ سهميه عمره رياست جمهوري را قطع كردم كه اين مساله براي من دشمني ايجاد كرد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد موسوي در اين مراسم گفت: عتبات زماني در حاشيه قرار گرفته بود كه در دوران خدمتم آن را در قالب يك معاونت مطرح كردم .

وي افزود: در طول مدت مديريتم بر اين سازمان با وجود اينكه سه عمل جراحي در ناحيه كمرم انجام دادم اما به استان ها براي بررسي مسائل و مشكلات سركشي مي كردم تا گره اي از كارها باز شود.

براي مشاهده تفصيلي سخنان حجت الاسلام و المسلمين موسوي (اينجا) را كليك نماييد.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اعتماد عمومي سرمايه حج و زيارت است
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در توجه و تدوين رهنمودها و سياست‌هاي راهبردي مقام معظم رهبري در خصوص حج كه به تدوين چشم‌انداز 20 ساله براي حج و زيارت انجاميده است، تشكر كرد و گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي مي‌تواند در صدور فرهنگ انقلاب اسلامي به ساير كشورها نقش داشته باشد.

وي با اشاره به مباحث مطرح در زمينه امور مالي حج و زيارت تصريح كرد: امور مالي سازمان حج و زيارت نياز به شفاف‌سازي بيشتر دارد و يكي از كارهاي اساسي كه در سازمان بايد انجام شود اين است كه گردش مالي سازمان براي استفاده همه افرادي كه با حج و زيارت در ارتباط هستند، بر روي اينترنت قرار داده شود.

جنتي جلب اعتماد عمومي و صحت عمل در ارتباط با مردم را بسيار مهم ارزيابي و عنوان كرد: اينكه از مردم پول دريافت شده اعلام شود، دو ميليون و 400 هزار نفر طي قرعه‌كشي به عمره اعزام مي‌شوند اما پس از دريافت پول از مردم و ديدن اينكه وجه نقد بسيار زيادي جمع‌آوري شده است، اعلام شود كه شش ميليون نفر در نوبت عمره قرار گرفته‌اند، گفت: اين كار خلاف تعهدات سازمان به مردم است.

براي مشاهده تفصيلي سخنان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي (اينجا) را كليك نماييد.

حجت الاسلام ابوترابي: در برابر هر انتخاب در پيشگاه خدا بايد پاسخگو باشيم
در پايان حجت‌السلام ابوترابي نايب رئيس اول مجلس كه در اين مراسم حضور داشت در سخناني گفت:‌ از دولت يازدهم انتظار داريم مسئوليت‌ها را به دست افراد كارآزموده و توانا بسپارند. حركتي كه آقاي جنتي با انتخاب سعيد اوحدي براي رياست اين سازمان انجام داد مؤيد اين حقيقت است.

وي همچنين بيان كرد: اميدوارم انتخاب‌ها درست انجام شود و به آقاي اوحدي نيز اين توصيه را مي‌كنم چرا كه در برابر هر انتخاب و انتصابي در پيشگاه خدا بايد پاسخگو باشد.

علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حكمي سعيد اوحدي را به عنوان معاون وزير و رييس سازمان حج و زيارت منصوب كرد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.