جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مردم نگران شیوع ابولا در جامعه نباشند / واحد قرنطینه فرودگاه از هر جهت آماده است

مردم نگران شیوع ابولا در جامعه نباشند / واحد قرنطینه فرودگاه از هر جهت آماده است
مسئول پایگاه بهداشت مرزی (قرنطینه) فرودگاه شهید مدنی تبریز گفت: واحد پایگاه بهداشت مرزی (قرنطینه) فرودگاه با به روزترین تجهیزات در فرودگاه آماده است و کارشناسان این واحد به صورت تمام وقت در محل فرودگاه حاضر هستند.

اکبر اسماعیلی در گفت و گو با تبریزبیدار با اشاره به تشدید اقدامات و بروز رسانی تجهیزات واحد قرنطینه فرودگاه، خاطرنشان کرد: کارشناسان و کارشناسان ارشد این واحد به همراه پزشکان متخصص در فرودگاه حاضر هستند.
 
وی افزود: مسافران تمام پرواز های خارجی در بدو ورود به فرودگاه توسط کارشناسان واحد مورد بازبینی قرار گرفته و سپس مراحل تشریفات ورود به کشور را می گذرانند.
 
اسماعیلی گفت: تمام تجهیزات بروز در فرودگاه آماده هستند و آمبولانس، لباس های ایمنی کارشناسان و وسایل سنجش علایم بیماری و غیره، در اختیار کارشناسان واحد قرنطینه هستند.
 
این کارشناس ارشد مدیریت بیماری ها تصریح کرد: در صورت وجود بیماری های جزیی، بیمار به نزدیکترین درمانگاه محل سکونت خود ارجاع داده می شود تا سایر مراحل درمان را در آنجا طی کند ولی، در صورت مشاهده بیماری هایی که نیاز به ایزولاسیون دارند، بیمار با تمهیدات لازم به بیمارستان های دارای واحد ایزوله ارجاع داده می شوند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون کارشناسان ما در کشور عربستان مورد مشکوکی به ما گزارش نکرده اند، خاطرنشان کرد: لیست تمام افرادی که به هر علت در سفر حج از خدمات درمانی استفاده کرده اند در اختیار ما هست و در این میان مورد مشکوکی وجود ندارد.
 
وی در پایان با تشکر از مدیر کل فرودگاههای استان و سایر ارگانهایی چون: گذرنامه، حج و زیارت، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،مرکز بهداشت استان همکاری این ارگان ها با واحد قرنطینه فرودگاه را مثبت ارزیابی کرده و افزود: تمامی ارگان ها بالاخص مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت همکاری بسیار خوبی با واحد قرنطینه داشته اند.
 
شایان ذکر است: کنترل ورود و خروج بیماری ها از خارج از کشور وظیفه پایگاه بهداشت مرزی مرکز بهداشت، وابسته به وزارت بهداشت بوده و این پایگاه تمام مسافرت های خارجی را زیر نظر خود دارد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :