ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

قيمت‌هاي اعزام دانشگاهيان به عتبات اعلام شد

قيمت‌هاي اعزام دانشگاهيان به عتبات اعلام شد
معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز ثبت نام عتبات دانشگاهيان از امروز۲۰ مهر ماه در سايت لبيك خبر داد و قيمت‌هاي اعزام دانشگاه به عتبات را اعلام كرد.

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز اعزام دانشجويان به عتبات عاليات (نجف، كربلا) از ۲۰ مهر ماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام دهمين مرحله اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از امروز يك شنبه ۲۰ مهر ماه در سايت لبيك آغاز شد.

به گزارش لبيك، محمد زارع، تصريح كرد: متقاضيان تشرف به عتبات عاليات جهت ثبت نام از ۲۰ لغايت ۲۶ مهر ماه با مراجعه به سايت لبيك به نشانيwww.labbayk.irمراجعه كنند. قرعه كشي روز ۲۹ مهرماه انجام مي‌شود و برگزيدگان از سايت لبيك اعلام مي‌شوند.

وي خاطر نشان كرد: هزينه عتبات دانشگاهيان بسته به دوري و نزديكي به مرز متفاوت است و ميانگين قيمت به صورت زميني در تهران ۹۰۰هزار تومان و هوايي يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است و با انعقاد تفاهم نامه با بانك‌ تجارت براي دانشجويان وام قرض الحسنه يك ميليون توماني در نظر گرفته شده است كه به زائر اصلي و همسر فقط تعلق مي‌گيرد.

زارع گفت: دانشجويان ايراني خارج از كشور هم مي‌توانند در عتبات دانشگاهيان ثبت نام كنند، اما اتباع خارجي مقيم ايران مجاز به ثبت نام نيستند؛ چون سفارت كشور عراق ويزاي اين افراد را صادر نمي‌كند.

وي ادامه داد: اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از هشتم آبان ماه آغاز و تا ۱۰ دي ماه مصادف با ماه‌هاي محرم و صفر ادامه خواهد يافت و در اين مدت ۴۲۰۰ نفر از سراسر كشور به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: تاريخ و نوع اعزام به صورت زميني يا هوايي از سوي سازمان حج و زيارت اعلام شده است و پوشش امنيتي كاروان‌ها هم بر عهده سازمان حج خواهد بود.

به گفته وي اساتيد، دانشجويان متاهل، دانشجويان دختر با يكي از محارم، پسران دانشجو و كارمندان دانشگاه‌ها مي‌توانند جهت ثبت نام و اعزام به عتبات عاليات اقدام نمايند.

گفتني است زائرين ۷ شب را در شهرهاي مقدس كشور عراق اقامت خواهند داشت و در اين مدت به زيارت اماكن مقدس شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي خواهند پرداخت.
مدیر سایت امتیاز به خبر :