پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مهندس سعید اوحدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت شد+زندگینامه

مهندس سعید اوحدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت شد+زندگینامه
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي حكمي سعيد اوحدي را به سمت معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت منصوب كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، متن حكم علي جنتي به شرح زير است: نظر به سوابق علمي و تجربيات ارزشمند جنابعالي در حوزه حج و زيارت و گردشگري به موجب اين حكم به سمت معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت منصوب مي شويد.
 

اميد مي رود با استعانت از خداوند متعال و هماهنگي كاري با نماينده محترم ولايت فقيه در آن سازمان و بهره گيري از كليه نيروهاي كارآمد و با تجربه در جهت تقويت و گسترش امور حج و زيارت , بهره گيري بهينه از امكانات مالي سازمان و ارائه خدمات خالصانه به حجاج ، معتمرين و زائران عتبات مقدسه موفق و مويد باشيد.

 

آشنايي اجمالي با رئيس جديد سازمان حج و زيارت

مهندس اوحدي ديپلم رياضي خود را در سال ۱۳۵۴ از دبيرستان دكتر هشترودي تهران گرفت و در كنكور سراسري همان سال در رشته مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي شريف پذيرفته شد، اما رشته مورد علاقه او مهندسي راه وساختمان و برق بود. بنابراين در آزمون اعزام به خارج شركت كرد و با رتبه عالي از پنج دانشگاه معتبر و مطرح آمريكا پذيرش گرفت.

دانشگاه لانبيچ كاليفرنيا كه از دانشگاه‌هاي مطرح دنيا است انتخاب او بود. بعد از ورود امام به كشور، اولين پروازي كه در فرودگاه مهرآباد به زمين نشست جمعي از دانشجويان آمريكايي و اروپايي را براي ياري امام به كشور بازگرداند كه سعيد اوحدي يكي از آن‌ها بود. بعد از مدتي حضور در فعاليت‌هاي اجتماعي و سياسي و در شهريور ۵۸ مجدداً براي ادامه تحصيل به آمريكا بازگشت. او در اين مقطع به فعاليت‌هاي سياسي خود در آمريكا شدت بخشيد.

او با آغاز جنگ تحميلي در سال ۱۳۵۹ دوباره به ايران برگشت و از همان آغاز جنگ حضوري فعال در جبهه‌ها داشت.
مهندس سعيد اوحدي سرانجام در بهمن ۱۳۶۱ و در عمليات والفجر مقدماتي با سمت مسئوليت فرمانده دسته ,و جانشين فرمانده گروهان، به همراه جمعي از همرزمان خود به اسارت درآمد.

روحيه مبارزه‌طلبي او در مدت اسارت باعث شد كه بارها بين اردوگاه‌هاي مختلف جابه‌جا شود. او نزديك به ۸ سال اسارت خود را در اردوگاه‌هاي موصل يك، رماديه، بين‌القفسين، موصل چهار، سلول الرشيد بغداد و اردوگاه پنج (افسران) گذراند. اسارت او آن‌قدر طول كشيد كه خبر شهادت برادرش را در اسارت دريافت كرد. مهندس اوحدي سرانجام در شهريور سال ۶۹ به عنوان آخرين آزادگان ايراني به وطن بازگشتهمراه ساير اسرا به وطن بازگشت.

او پس از بازگشت به كشور در پست‌ها و مسئوليت‌هاي مختلفي از جمله معاونت سياحتي وزارت ارشاد، مديريت عمره كشور (كه در اين مسئوليت زمينه ورود آزادگان را به خدمت‌رساني به عمره‌گذاران فراهم كرد)، مديريت نمايشگاه‌هاي تمدن اسلامي در مالزي و مدير عامل شركت اقتصادي و خودكفايي آزادگان از سال ۸۸ تا ۹۱ ، عضو هيات مديره سازمان ايران گردي و جهانگردي و نيز در بعثه مقام معظم رهبري انجام وظيفه كرد.

گفتني است مراسم توديع و معارفه معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت سه شنبه (92/06/05) ساعت 11:30 در سالن آمفي تئاتر سازمان حج و زيارت با حضور وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.
 

مدیر سایت امتیاز به خبر :