جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

غار حرا در حج امسال + گزارش تصويري

غار حرا در حج امسال + گزارش تصويري
اتفاقي كه اين روز‌ها در اين كوه رخ داده است، اين است كه ديگر خانهٔ خدا را نمي‌توان از اين نقطه ديد. آن‌قدر برج‌هاي بلند اطراف بيت عتيق ساخته‌اند كه كعبه با آنجامهٔ مشكي كه در ميان خانه‌هاي سفيد مكه من...

  مكه يادآور رسول اكرم (ص) است؛ تاريخ اين شهر به خاطر ساخت و سازهاي متعددي كه مي‌شود، دست‌خوش تغيير زيادي قرار گرفته است؛ ولي هنوز در اين شهر نقاطي پيدا مي‌شود كه تاريخ را با اندكي تغيير مي‌توان در آن مشاهده كرد، مثل غار «حرا» در كوه نور كه در همسايگي خانهٔ خدا قرار دارد.

هر سال با پايان يافتن موسم حج، جمعيت زيادي از زائران راهي اين كوه مي‌شوند تا محلي را كه رسول اكرم (ص) در آن مبعوث شده است، زيارت كنند. دهنهٔ غار حرا بسيار كوچك است و جمعيت زيادي اصرار دارند به غار وارد شوند تا داخل آن نماز بپا دارند و اين غار كوچك را كه رسول اكرم (ص) روزهاي زيادي در آن به اعتكاف مي‌نشستند، ببينند. البته گاهي اين شانس قسمت همه نمي‌شود، براي همين برخي گوشه‌اي دنج را پيدا مي‌كنند و به ذكر و دعا مي‌پردازند.

ارتفاع دهانهٔ غار حرا دو م‌تر، عرض آن حدود يك‌م‌تر و ۲۰ سانتي‌م‌تر و طولش نيز حدود ۲ متر است. از عجايب اين غار آن است كه انتهاي آن كاملاً به سوي مسجدالحرام است و در دهانهٔ آن مي‌توان به سمت بيت‌المقدس نماز خواند.

اما اتفاقي كه اين روز‌ها در اين كوه رخ داده است و فقط زائراني كه قبلا به اين كوه و غار حرا آمده‌اند متوجهٔ آن مي‌شوند، اين است كه ديگر خانهٔ خدا را نمي‌توان از اين نقطه ديد. آن‌قدر برج‌هاي بلند اطراف بيت عتيق ساخته‌اند كه كعبه با آنجامهٔ مشكي كه در ميان خانه‌هاي سفيد مكه منحصربه فرد بود، پشت اين ديوارهاي بلند و پر زرق و برق پنهان شده است.

زائران زيادي متوجهٔ اين تغيير مي‌شوند و حسرت را در نگاه بسياري از آن‌ها كه به سمت برج‌هاي سر به فلك كشيده خيره مانده‌اند مي‌توان ديد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.