جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آغاز خروج حجاج از مکه به سمت مدینه/فردا نخستین پرواز برگشت زائران به کشور

آغاز خروج حجاج از مکه به سمت مدینه/فردا نخستین پرواز برگشت زائران به کشور
معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از امروز خروج حجاج از مکه به سمت مدینه و جده آغاز می‌شود، گفت: فردا اولین پرواز برگشت حجاج به کشور انجام می‌شود.

ناصر خدرنژاد که هم‌اکنون در مکه مکرمه به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: از امروز خروج حجاج از مکه به سمت مدینه و جده آغاز می‌شود و فردا اولین پرواز برگشت زائران ساعت 13 به وقت تهران از فرودگاه جده به سمت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پرواز خواهند کرد.

وی ادامه داد: فضای حاکم در مکه مکرمه بسیار خوب است و حمل و نقل درون شهری برای رساندن زائران از هتل‌ها به سمت حرم مطهر از امروز آغاز به کار خواهند کرد تا حجاج را به مسجد الحرام منتقل کند.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: امسال بحث تغذیه زائران پیشرفت بسیار خوبی داشت و رضایت حجاج از این موضوع بسیار بالا بود و می‌شود گفت بحث تغذیه سال جاری در مقایسه با سالهای گذشته بی‌نظیر بود.

خدرنژاد همچنین به بحث پزشکی حج امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، امسال تعداد فوتی‌ها بسیار پایین بود و امیدوار هستیم این روند همچنان تا پایان عملیات حج ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم رعایت توصیه‌های پزشکی، یکی از زائران جوان ما که خانم 39 ساله‌ای بودند در برگشت از جمرات در مکه مکرمه فوت شدند و توصیه ما به زائران این است به نکات پزشکی گفته شده از سوی مدیران کاروان‌ها دقت لازم را داشته باشند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.