پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

صدور رواديد زائران حج تمتع آغاز شد

صدور رواديد زائران حج تمتع آغاز شد
صدور رواديد حجاج از شنبه دوم شهريور‌ماه شروع شده است و بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده تا بيست روز ديگر رواديد همه زائران صادر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، صدور رواديد حجاج از شنبه دوم شهريور‌ماه شروع شده است و بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده تا بيست روز ديگر رواديد همه زائران صادر خواهد شد.

بر اساس زمابندي سازمان حج وزيارت گذرنامه و مدارك بيش از ۹۰ درصد زائران و عوامل حج ۹۲ تحويل كنسولگري عربستان شده است كه ۱۰ درصد ديگر نيز تا آخر اين هفته تحويل داده خواهد شد.

بر اين اساس نيمي از گذرنامه‌ها به سفارت عربستان در تهران ارائه خواهد شد و نيمه ديگر آن به كنسولگري عربستان در مشهد مقدس داده مي‌شود تا روند صدور رواديد سريع‌تر انجام شود.

تمام گذرنامه‌ها بر اساس الويت بندي سازمان روزانه بين سه تا چهار هزار گذرنامه جهت صدور رويداد تحويل سفارت عربستان خواهد شد اما ممكن است سفارت و كنسولگري عربستان تمام رويداد‌ها را طي ۱۰ تا ۲۰ روز آينده به سازمان حج وزيارت تحويل دهد.

بر اين اساس عوامل اجرايي و مسؤولاني كه قبل از آغاز موسم حج و حضور زائران بايد در عربستان باشند در اولويت اخذ ويزا هستند و بعد از آن گذرنامه‌هاي زائران مدينه قبل كه زود‌تر از ديگر زائران به مدينه مي‌روند تحويل سفارت عربستان جهت اخذ رواديد خواهد شد سپس جهت اخذ ويزاي زائران مدينه بعد اقدام خواهد شد.

شايان ذكر است، رواديد كه عربستان جهت انجام مناسك حج صادر مي‌كند، مخصوص تردد در شهرهاي مكه و مدينه است و زائران نمي‌توانند با اين رواديد در ديگر شهرها و مناطق عربستان تردد كنند.

اين گزارش حاكي است، تا به حال در مورد صدور رواديد زائراني كه سازمان به سفارت عربستان تحويل داده مشكلي نبوده است و تقريبا همه زائران ويزا گرفته‌اند.

با توجه به اينكه ويزاي عربستان مخصوص تردد در شهرهاي مكه و مدينه و انجام مناسك حج است، در صدور ويزاي نسبت به افراد حساسيت خاصي وجود نخواهد داشت.

گفتني است، در سالجاري ۶۳ هزار و ۹۹۰ نفر زائر از كشور به حج مي‌روند كه اولين گروه زائران از ۲۳ شهريور به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.