جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

شرايط سفر زائران به كاظمين فراهم نيست

شرايط سفر زائران به كاظمين فراهم نيست
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه شرايط عراق براي سفر به كاظمين فراهم نيست، گفت: سفر به كاظمين همچنان ممنوع است اما آغاز مجدد آن در دست بررسي است كه در صورت مهيا شدن شرايط اين كشور از سر گرفته مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از مهر،‌ سعيد اوحدي رييس سازمان حج وزيارت گفت: براساس برنامه ريزيهاي انجام شده قصد داشتيم آغاز مجدد سفر به كاظمين را در برنامه سفر داشته باشيم اما بررسي‌ها نشان داد كه هنوز شرايط عراق براي زيارت ايرانيان از اين شهر فراهم نشده است.

وي تاكيد كرد: به محض اينكه شرايط امينتي كاظمين بهبود پيدا كند در برنامه سفر زائران به عتيات عاليات عراق، سفر به كاظمين نيز گنجانده خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه شوراي عالي امنيت ملي بايد در مورد اعزام مجدد اعلام نظر كند، گفت: آمادگي كامل از سوي سازمان حج وجود دارد و هنگامي كه امنيت مرزها و اين شهر تامين شود و با اعلام شوراي عالي امنيت ملي نسبت به اين كار اقدام خواهيم كرد.

اوحدي در مورد طول مدت سفر زائران نيز گفت: در حال حاضر اعزامهاي ۷، ۴ و ۳ روزه در دستور كار است و پيش ثبت نام براي دور جديد اعزامها نيز انجام شده است.

به گفته وي، در سفرهاي كوتاه مدت هزينه اعزامها از كاهش قابل توجهي برخوردار بوده است و البته اين سفرها فقط بصورت هوايي انجام مي‌شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.