جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

افزايش عمره‌گزاران ايران، منوط به تمهيدات عربستان

افزايش عمره‌گزاران ايران، منوط به تمهيدات عربستان
رئيس سازمان حج و زيارت اعلام كرد كه افزايش تعداد عمره‌گزاران ايراني، منوط به فراهم‌شدن تمهيدات لازم از سوي كشور ميزبان است.

مهندس سعيد اوحدي كه پيش از ديدار با وزير حج عربستان‌سعودي و در پاسخ به پرسش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج در زمينه فعاليت ستاد عمليات جده در فصل عمره سخن مي‌گفت، ادامه داد: افزايش تعداد زائران ايراني بستگي به شرايط پذيرايي دارد و برقراري فضا و شرايط احترام‌آميز يكي از بحث‌هاي جدي ما با مقامات كشور ميزبان است.

وي به موضوع ممانعت از فعاليت ستاد عمليات فرودگاه جده در زمان برگزاري عمره سال گذشته پرداخت و ادامه داد: وزارت حج عربستان در حال ايجاد تحول در سازماندهي حج و عمره است و به همه كشورها ابلاغ كرده‌اند كه در موسم عمره،كليه خدمات مي‌بايست از طريق شركت‌هاي سعودي ارائه شود.

آقاي اوحدي به ديدار چندي پيش خود با وزير حج عربستان اشاره كرد و افزود: در آن ديدار اين استدلال مطرح شد كه عربستان به اتباع بسياري از كشورها اجازه كار در اين كشور را صادر كرده، اما درباره ايران چنين مجوزي وجود ندارد و عملا امكان بهره‌مندي از خدمات بومي براي ما در مدينه و مكه وجود ندارد.

وي با تاكيد بر اين مساله كه ايران داراي بالاترين تعداد عمره‌گزاران در ميان كشورهاي جهان است و لازم است كشور ميزبان در اين زمينه، تمهيدات مورد نياز را فراهم آورد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.