جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

حجاج نگران بیماریهای واگیردار نباشند.

حجاج نگران بیماریهای واگیردار نباشند.
قبل از اعزام زائران ايراني به سرزمين وحي، تيم ۲۸ نفره از هيئت پزشكي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران عازم مدينه منوره شدند كه اين تيم در شهر نبي مكرم حضرت محمدمصطفي (صلي‌الله عليه واله) مستقر هستند و آماده ارائه خدمات پزشك...

دكتر سيدعلي مرعشي، رييس مركز هئيت پزشكي حج وزيارت جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از آغاز فعاليت‌هاي تيم پزشكي ايران در سرزمين وحي خبر داد و افزود: قبل از اعزام زائران ايراني به سرزمين وحي، تيم ۲۸ نفره از هيئت پزشكي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران عازم مدينه منوره شدند كه اين تيم در شهر نبي مكرم حضرت محمدمصطفي (صلي‌الله عليه واله) مستقر هستند و آماده ارائه خدمات پزشكي به زائران كشورمان مي‌باشند.

دكتر مرعشي تصريح كرد: هم‌اينك يكي از بيمارستان‌هاي مجهز از سوي هيئت پزشكي جمعيت هلال احمر در مدينه منوره راه اندازي شده است و تمامي بخش‌هاي اين بيمارستان از جمله آزمايشگاه، اورژانس، راديولوژي و غيره فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.

وي ادامه داد: همزمان با اعزام زائران كشورمان، تيمي از پزشكان، متخصصان و كادر درماني عازم مدينه منوره شدند كه با افزايش تعداد زائران تعداد پرسنل پزشكي نيز در سرزمين وحي افزايش خواهد يافت.

رييس مركز پزشكي حج وزيارت از حضور پزشكان در كاروان‌ها خبر داد و گفت: همراه هر كاروان از زائران ايراني يك پزشك حضور دارد تا حجاج عزيز با آرامش بتوانند به اعمال و مناسك خود بپردازند، بنابراين در خصوص مسائل پزشكي زائران جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد.

وي همچنين از ايجاد دو درمانگاه تخصصي ويژه بانوان زائر در مدينه منوره خبر داد و افزود: با استقرار زائران ايراني در محل اقامت‌شان مدينه منوره به ازاي هر ۷۰۰ زائر در هتل‌ها، يك پزشك به صورت هشت ساعته حضور خواهد داشت.

دكتر مرعشي در خصوص فعاليت‌هاي مركز پزشكي در مكه مكرمه گفت: طي چند روز آينده و قبل از حضور زائران كشورمان در مكه مكرمه، تيم پزشكي در اين شهر مقدس حضور خواهند يافت و درمانگاه‌ها و مراكز پزشكي را در مكه مكرمه راه‌اندازي خواهند كرد.

وي، همچنين از راه اندازي يك بيمارستان اختصاصي ويژه زائران كشورمان در مكه مكرمه خبر داد و با اشاره به حضور زائران ايراني در مدينه منوره گفت: خوشبختانه از روز گذشته زائران ايراني در مدينه مستقر شده‌اند و همگي در صحت و سلامت كامل هستند و هيچ زائري تاكنون جهت درمان به مراكز پزشكي مراجعه نداشته است.

رييس مركز پزشكي حج وزيارت به زائران ايراني اطمينان خاطر داد كه در خصوص بيماري‌هاي واگيردار هرگز نگراني نداشته باشند و در ادامه افزود: اگر زائران به بهداشت فردي و بهداشتي اجتماعي دقت لازم و كافي را داشته باشند، جاي هيچ‌گونه نگراني در خصوص بيماري‌هاي واگيردار وجود ندارد.

وي ادامه داد: همچنان كه وزارت بهداشت عربستان اعلام كرده است، تمامي اقدامات و تمهيدات لازم براي پيشگيري از بيماري‌ها واگيردار صورت گرفته است، از اين‌رو زائران مي‌توانند با اطمينان كامل به زيارت و عبادات خود بپردازند.

دكتر مرعشي افزون بر اطمينان بخشي مجدد به زائران در خصوص نبود نگراني از بيماريهاي واگيردار، گفت: با وجود تمامي اقدامات و تمهيداتي كه در اين زمينه صورت گرفته است، اما رعايت نكات بهداشتي براي زائران ضروري است‌كه توصيه مي‌شود عزيزان حاجي حتما رعايت بهداشت فردي و اجتماعي را در اجتماعات جمعي داشته باشند، همچنين استفاده از سجاده شخصي در حرمين، استفاده از ماسك در زمان‌هاي حضور در اماكن عمومي و جمعي و شستن مكرر دستان را فراموش نكنند.

وي همچنين به زائران ايراني قبل از سفر برخي توصيه‌هاي را ارائه كرد و افزود: آن دسته از زائران كه از برخي بيماريهاي خاص رنج مي‌برند و فشار خون و يا ديابت چربي دارند، حتما داروهاي مورد نياز خود را به همراه داشته باشند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.