جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ساماندهی زائران اربعین در شهرهای محل اقامت آنان

ساماندهی زائران اربعین در شهرهای محل اقامت آنان
معاون سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه ریزی برای اعزام زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) به کربلا گفت: در حال تدوین برنامه ای هستیم تا متقاضیان اعزام به کربلا در ایام اربعین از شهرهای محل اقامتشان و از طریق دفاتر خدمات زیارتی س...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، ‘ناصر خدرنژاد’ عصر روز گذشته در جلسه «ستاد دائمی اربعین» که با حضور ریاست سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عتبات تشکیل شد، گفت: تشکیل «ستاد دائمی اربعین» با حضور فعال دستگاه های همکار با رویکرد برنامه ریزی برای ساماندهی سفر زائران در ایام خاص و مناسبت ها را گامی مؤثر در ارائه خدمات بهتر به زائران در این ایام خواهد بود .

وی افزود: در دوره جدید اعزام های عتبات عرفه را در پیش داریم ولی سفر زمینی زائران فعلاً در برنامه نیست اما ما باید در برنامه ریزی‌هایمان سفر زمینی را هم پیش بینی کنیم و اعزام زائران در عرفه به عتبات را تمرینی برای ساماندهی زائران در ایام اربعین حسینی(ع) و حضور در آن همایش عظیم تلقی نماییم.

معاون سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه ریزی برای ساماندهی زائران حسینی(ع) در ایام اربعین، عنوان کرد: در حال تدوین برنامه ای هستیم تا متقاضیان اعزام به کربلا در ایام اربعین به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور مراجعه کنند و ساماندهی زائران از شهرهای محل سکونت شان آغاز شود و برای زائران زمان اعزام از شهرها و حضور در مرزها را تعیین نماییم و نرم افزاری در این خصوص در حال تهیه است که امیدواریم بدین طریق شاهد ازدحام زائران در مرزهای کشور برای اعزام به عتبات نباشیم.

خدرنژاد در این باره اضافه کرد: باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم تا زائرانی که از طریق سازمان حج ثبت نام کرده اند، خدمات مورد نظر را از سازمان دریافت کنند و همچنین باقی زائران  از طریق سازمان حج و زیارت ساماندهی شوند تا فعالیت سودجویان و دلالان در این عرصه به حداقل ممکن برسد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت لازمه برنامه ریزی مناسب برای ساماندهی زائران ایام اربعین حسینی(ع) و ارائه خدمات بهتر به زائران را تداوم همکاری و همدلی میان کلیه دستگاه ها دانست.

شایان ذکر است سال گذشته بر اساس آمار رسمی بیش از 670 هزار زائر ایرانی برای حضور در بزرگترین همایش جهان اسلام در ایام اربعین حسینی(ع) عازم کربلا شدند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.