چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اين افراد از سفر به حج منع شده‌اند

اين افراد از سفر به حج منع شده‌اند
مشرف شدن افرادي كه در حال دياليز هستند و همچنين افرادي كه مبتلا به سرطان هستند و تحت درمان راديو تراپي يا شيمي درماني هستند و نيز افراد بالاي ۶۵ سال كه مبتلا به ديابت كنترل نشده هستند، ام اس پيش رونده، نارسايي كبد و كليه كه سيستم ...
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر رخشاني معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص ويروس كرونا گفت: بحث اين ويروس چند ماهي است كه در عربستان به عنوان يك بحث جدي مطرح است و تا الان ۹۴ مورد بيماري كه در عربستان وجود داشته ۴۷ مورد فوت كرده اند.
وي با بيان اينكه ميزان كشندگي اين بيماري بالا است گفت: تمام موارد اين بيماري تقريبا در شرق عربستان مشاهده شده است و در حال حاضر در شهرهاي مدينه و مكه موردي از اين ويروس گزارش نشده است.

وي در ادامه افزود: به دليل اينكه اكثرا اين بيماري در تابستان ديده شده است و ويروسي است كه در هواي خنك‌تر احتمال شيوع آن بيشتر است و بر همين اساس ما جلسات متعددي را با سازمان حج و زيارت و براي حفظ سلامت حجاج كه براي حج تمتع مشرف مي‌شوند تشكيل داده ايم.

وي با بيان اينكه بيشترين تلاش براي پيشگيري از اين بيماري است گفت: رفتارهايي كه تمامي حجاج بايد در طول سفر رعايت كنند و به آنها آموزش داده ايم و تيم پزشكي همراه حجاج آموزش‌هاي لازم را ديده اند اما به هر حال رفتن بعضي از حجاج را ممنوع كرده ايم.

*ممنوعيت سفر بعضي از حجاج

رخشاني در ادامه افزود: مشرف شدن افرادي كه در حال دياليز هستند و همچنين افرادي كه مبتلا به سرطان هستند و تحت درمان راديو تراپي يا شيمي درماني هستند و نيز افراد بالاي ۶۵ سال كه مبتلا به ديابت كنترل نشده هستند، ام اس پيش رونده، نارسايي كبد و كليه كه سيستم ايمني بدن آنها را تحت تاثير قرار مي‌دهد و نيز زنان باردار و كودكان از سفر منع شده اند.

بنابر اعلام سازمان حج و زيارت، امسال ۶۳ هزار و ۹۹۰ زائر ايراني به زيارت خانه خدا در موسم حج مشرف مي شوند.

نخستين گروه زائران ايراني، ۲۳ شهريور ماه امسال به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :