شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

صدور رواديد زائران ايراني حج از ۲۷ مرداد

صدور رواديد زائران ايراني حج از ۲۷ مرداد
رئيس سازمان حج و زيارت از آغاز صدور رواديدهاي زائران ايراني حج تمتع از فردا در كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت گفت: كارها و مقدمات لازم براي آغاز موسم حج انجام شده است و از فردا در تهران و مشهد صدور ويزاها آغاز مي‌شود، همچنين برگزاري همايش‌هاي استاني نيز در سراسر كشور آغاز شده است كه با ساختن نمادهايي از منا و عرفات فضا را براي زائران تشريح مي‌كنند تا استرس زائران در آن فضا كاسته شود.

وي ادامه داد: با هماهنگي كه با هلال احمر انجام شده است زائراني كه واكسن مننژيت و واكسن آنفولانزا را تا كنون تزريق نكرده‌اند مي‌توانند در همايش‌هاي استاني واكسن را تزريق كنند.

رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: در حج امسال نيز بر اساس روال سال‌هاي گذشته بعد از فراخوان از بين ۵۳ شركت متقاضي، ۱۷ شركت واجد شرايط شناخته شدند و مجوز جذب ايرانيان خارج از كشور به آنها داده شد تا فعاليت خود را آغاز كنند.

اوحدي ادامه داد: ايرانيان مقيم خارج از كشور كه مشتاق سفر به خانه خدا هستند بايد به سايت اين شركت‌ها مراجعه و ثبت نام كنند و امسال شرايطي فراهم شده است كه از امكانات حمل و نقل و مركز پزشكي زائران ايراني در منا و عرفات استفاده كنند.

وي تصريح كرد: در مجموع پيش بيني ما اين است كه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ايرانيان مقيم خارج از كشور در موسم حج امسال حضور خواهند داشت.

منبع: فارس

مدیر سایت امتیاز به خبر :