پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

جزئيات اعزام زائران ايراني به حج تمتع اعلام شد

جزئيات اعزام زائران ايراني به حج تمتع اعلام شد
مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت با اعلام اينكه نخستين گروه از زائران ايراني از ۱۴ شهريورماه عازم سرزمين وحي خواهند شد، گفت: زمان پروازكاروان‌هاي حج تا پايان هفته آينده قطعي و به كاروان‌ها اعلام مي&zwnj...

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسن سرخوش، مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت گفت: اولين گروه از عوامل اجرايي حج تمتع امسال دهم شهريور ماه و نخستين گروه از زائران ايراني بيت الله الحرام از ۱۴ شهريور ماه عازم سرزمين وحي خواهند شد.

وي افزود: در حج سالجاري همچون سال گذشته ۶۴ هزار ايراني به حج اعزام مي‌شوند كه ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان زائر و مابقي اين جمعيت را عوامل اجرايي، ستادي، فرهنگي و پزشكي تشكيل مي‌دهند.

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت با بيان اينكه زائران ايراني در قالب ۴۵۳ كاروان به حج اعزام مي‌شوند، اظهار داشت: ۳۰ هزار و ۲۰۰ زائر ايراني در قالب ۲۳۲ كاروان مدينه قبل و ۲۹ هزار و ۱۵۰ زائر ايراني در قالب ۲۲۱ كاروان مدينه بعد به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

سرخوش با اشاره به اينكه نيمي از پروازهاي زائران ايراني توسط شركت‌هاي هواپيمايي ايران اير و ماهان و نيمي ديگر توسط شركت هواپيمايي سعودي انجام مي‌گيرد، اضافه كرد: اعزام كاروان‌هاي «مدينه قبل» از ۱۴ شهريور ماه آغاز شده و تا ۳۰ شهريور ماه ادامه خواهد داشت، همچنين كاروان‌هاي «مدينه بعد» از ۲۵ شهريور ماه تا ششم مهرماه به عربستان اعزام مي‌شوند.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت با بيان اينكه نخستين گروه از حجاج ايراني ۱۷ مهرماه به كشور باز مي‌گردند، گفت: عمليات بازگشت كاروان‌هاي «مدينه قبل» از ۱۷ مهرماه آغاز شده و تا ۲۸ مهرماه ادامه خواهد داشت، همچنين كاروان‌هاي مدينه بعد از ۲۳ مهرماه لغايت ششم آبان ماه به ميهن اسلامي بازمي گردند.

مديركل پذيرش و اعزام سازمان حج با اعلام اينكه كه كاروان‌هاي حج امسال در ۴ قالب كاروان‌هاي ۸۵ نفره، ۱۱۵ نفره، ۱۳۵ نفره و ۱۶۰ نفره مي‌باشد، بيان كرد: حجاج ايراني از ۱۹ ايستگاه پروازي كشور به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

وي با بيان اينكه پيش از اين كاروان‌هاي مدينه قبل تنها به ايستگاه پروازي تهران اختصاص داشت، اعلام كرد: با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته و مذاكرات صورت گرفته با هواپيمايي كشورمان و هواپيمايي كشور ميزبان در حج سالجاري پروازهاي مدينه قبل به هشت ايستگاه پروازي كشور و براي زائران ۱۸ استان اختصاص يافته است.

وي در خصوص اعلام زمان قطعي پرواز كاروان‌هاي زائران ايراني گفت: زمان پروازهاي رفت و برگشت ۱۹ ايستگاه پروازي حج تمتع مشخص شده است و برنامه ريزي براي اختصاص اين پروازها به استان‌ها و كاروان‌هاي زائران در سراسر كشور در حال انجام است و اميدواريم زمان قطعي پروازهاي حج كاروان‌هاي زائران ايراني تا پايان هفته آينده نهايي و به كاروان‌ها اعلام شود.

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت تأكيد كرد: با توجه به احتمال جابجايي و تغيير در ساعت پروازهاي برگشت، زائران عزير كشورمان براي برگزاري مراسم وليمه ۴۸ ساعت بعد از زمان مشخص شده براي پرواز برگشت برنامه ريزي و اقدام نمايند.

وي با اشاره به تهيه متمركز چمدان‌هاي حجاج متناسب با استانداردهاي مورد نظر شركت‌هاي هواپيمايي گفت: تنها چمدان‌هاي تهيه شده بر اساس استانداردهاي مورد نظر است، در فرودگاه‌هاي ايران و عربستان از زائران تحويل گرفته مي‌شود و زائران تنها يك ساك كوچك با ظرفيت ۵ كيلوگرم را مي‌توانند با خود به داخل هواپيما ببرند و از بردن بسته‌ها و لوازم اضافه به داخل هواپيما خودداري كنند.

مديركل برنامه ريزي و اعزام سازمان حج و زيارت در پايان باتوجه به انجام پروازهاي حج از فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) بيان كرد: كارگروهي متشكل از كارشناسان سازمان حج و زيارت و شركت فرودگاه‌هاي كشور تشكيل شده كه با بازديدهاي مستمر از فرودگاه حضرت امام (ره)، روند آماده سازي اين فرودگاه براي انجام پروازهاي حج سالجاري و رفع نيازهاي زائران را پيگيري مي‌نمايد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :