پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

روابط عمومی ها لسان گویای سازمان هستند و باید در صحنه حضور داشته باشند

روابط عمومی ها لسان گویای سازمان هستند و باید در صحنه حضور داشته باشند
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت در جمع رابطین روابط‌عمومی دفاتر حج و زیارت سراسر کشور اظهار داشت: روابط عمومی ها لسان گویای سازمان هستند و به همین دلیل باید در تمام صحنه ها حضور فعال داشته باشند .
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، وی افزود: روابط عمومی موفق چندین شاخصه باید داشته باشد که اولین آن مدیریت علمی است که دارای زیر شاخه های برنامه و عمل است تا بداند چه میزان از راه موفقیت را طی کرده و چه مقدار باقی مانده است.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در حال حاضر ما با کمبود برنامه مواجه نیستیم بلکه مشکل بر سر اجرا است و باید برنامه ها را به بهترین شکل اجرا نمود.
رئیس سازمان حج و زیارت دومین خصوصیت روابط عمومی موفق را رعایت اصول اخلاقی دانست و بیان داشت: در کار روابط عمومی به جهت رعایت اصول اخلاقی نباید دروغ گفت، همچنین رازداری، حفظ اسرار و خودداری از نشر اخبار دروغ از اصول کار در روابط عمومی است.
وی در ادامه با تاکید بر اصل حقانیت مخاطب گفت: متاسفانه برخی ها خود را حق می دانند و به همین دلیل از کار خود دفاع می کنند و به توجیه کارها می پردازند اما در واقع اصل حقانیت مخاطب است.
حجت الاسلام موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: یک مسئول روابط عمومی موفق باید دارای قدرت مشاوره باشد و بتواند به مدیر خود مشاوره دهد. روابط عمومی ها باید هسته های مشاوره تشکیل داده تا به آنها مشاوره دهند و پس از جمع بندی مشاوره ها فرد مسئول در روابط عمومی به مدیر خود مشاوره دهد.
رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت ایجاد تفاهم بیشتر میان مدیران و بین مدیر و کارکنان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان روابط عمومی به عنوان رابط نقش شان این است که افراد را به هم نزدیک تا وحدت در مجموعه ایجاد شود.
وی افزود: اطلاع رسانی صحیح داخلی از دیگر وظایف روابط عمومی است. متاسفانه در برخی سازمان ها دیده شده که سازمانی درگیر برخی مسائل است اما افراد آن سازمان از آن اطلاعی ندارند و به همین دلیل نمی توانند اخبار صحیح را منتشر کنند.
حجت الاسلام موسوی همچنین در ادامه سخنان خود بر ارتباط تعریف شده با رهبران فکری جامعه از جمله ائمه جمعه،روزنامه نگاران، نویسندگان و مدرسان توسط روابط عمومی ها تاکید کرد.
وی ادامه داد: استفاده اصولی از رسانه ها برای نفوذ در افکار عمومی نیز کارهایی است که انجام آن توسط روابط عمومی ضرورت دارد و همچنین با مطالعه مستمر افکار عمومی باید بدانند نگاه مردم نسبت به سازمان و عملکرد ان چگونه است.
رئیس سازمان حج و زیارت در پایان اطلاع یابی و جست و جوی موضوعات برای تهیه اخبار را وظیفه روابط عمومی دانست.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.