پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

۵۰ زائر ايراني از اعزام به حج ۹۳ باز ماندند

۵۰ زائر ايراني از اعزام به حج ۹۳ باز ماندند
معاون حج و عمره سازمان حج و زيارت از تاييد نشدن استطاعت جسمي حدود ۵۰ نفر از متقاضيان زيارت خانه خدا در حج ۹۳ خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج با بيان اينكه معاينات پزشكي زائران حج ۹۳ از اوايل خرداد تا اوايل مرداد انجام شد، افزود: در نهايت‏، پزشكان كاروان ها، استطاعت جسمي حدود ۳۰۰ نفر از زائران را براي تشرف به خانه خدا تاييد نكردند و پرونده آنها براي تصميم گيري نهايي به كميسيون پزشكي مركز پزشكي حج و زيارت ارسال شد.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت اضافه كرد: در كميسيون پزشكي مركز پزشكي حج و زيارت حدود ۲۵۰ نفر از زائران براي تشرف به خانه خدا در حج امسال مجوز دريافت كردند و نزديك به ۵۰ نفر از تشرف به خانه خدا بازماندند.

خدرنژاد گفت: با توجه به تاييد نشدن استطاعت جسمي اين تعداد از زائران، از متقاضيان در فهرست انتظار براي جايگزيني آنها استفاده خواهد شد.

در حج امسال ۶۴ هزار زائر ايراني در قالب ۴۵۱ كاروان به زيارت خانه خدا مشرف مي‌شوند كه از اين تعداد ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر زائر و دو هزار و ۵۰۰ نفر نيز عوامل اجرايي، روحانيون، مديران و معينه‌هاي كاروان‌ها هستند.

عمليات اعزام زائران از ۱۴ شهريور ماه آغاز و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

۵۰ درصد كاروان‌ها شامل ۲۲۵ كاروان به صورت مدينه اول و ۵۰ درصد ديگر شامل ۲۲۶ كاروان به صورت مدينه بعد اعزام خواهند شد.

حداقل و حداكثر هزينه سفر به خانه خدا در حج امسال هفت ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان است و كف قيمت‌ها نسبت به سال گذشته هيچ تغييري نكرده، اما سقف قيمت‌ها حدود ۲۵۰ هزار تومان افزايش يافته كه علت آن افزايش نرخ ارز است.

امسال با تاكيدات نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و به همت سازمان حج و زيارت براي نخستين بار، ثبت نام در كاروان‌هاي حج تمتع حدود سه ماه زودتر از سال‌هاي گذشته آغاز شد و بر اين اساس فرصت بيشتري براي آموزش زائران و برنامه ريزي براي سفر آنان وجود خواهد داشت.
مدیر سایت امتیاز به خبر :