جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اعزام کاروان های دانش آموزی به عتبات عالیات

اعزام کاروان های دانش آموزی به عتبات عالیات
در پی امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و سازمان دانش آموزی کشور، کاروان های دانش آموزی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در پی امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و سازمان دانش آموزی کشور سالانه 5 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه به عتبات عالیات اعزام می شوند.

بر اساس این گزارش با امضای این تفاهم نامه مقرر شد به منظور سازماندهی شایسته و بهره وری مفید از فرصت و ظرفیت موجود در سفر زیارتی عتبات، دانش آموزان در ماه های آبان، آذر، اسفند و نیمه دوم فروردین ماه هر سال در قالب کاروان های دانش آموزی به عتبات عالیات اعزام شوند.

بر اساس این تفاهم نامه، سازمان دانش آموزی موظف شد ضمن شناسایی، سازماندهی و آموزش زائران دانش آموز، مربیان همراه دانش آموزان را شناسایی و آموزش دهد و برنامه ریزی فرهنگی و محتوایی لازم را با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای سفر زائران دانش آموزان انجام داده و مستندات و گزارشی از اعزام ها به سازمان حج و زیارت ارائه دهد.

همچنین مقرر شد سازمان حج و زیارت هماهنگی های لازم با ادارات حج و زیارت استانها جهت پشتیبانی لازم، اختصاص کاروان زمینی با گروه قیمتی مشخص و تخصیص هتل های مناسب برای اسکان زائران دانش آموز عتبات را در دستور کار قرار دهد و تخفیف های ممکن را در هزینه سفر زائران دانش آموز و مربیان همراه آنان اعمال کند.

بر این اساس همچنین تفاهم شد سازمان حج وزیارت تلاش کند در صورت امکان زمینه را برای اعطای وام  به زائران دانش آموز سفرهای عتبات از بانک های کشور فراهم کند.

تفاهم نامه همکاری در خصوص اعزام کاروان های دانش آموزی به عتبات ظهر امروز شنبه چهارم مرداد ماه توسط مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و مهندس حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی کشور به امضاء رسید.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.