جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

با انجام دو پرواز به سوي نجف،اعزام به عتبات عالیات آغاز شد

با انجام دو پرواز به سوي نجف،اعزام به عتبات عالیات آغاز شد
مدير كل عتبات سازمان حج وزيارت از آغاز دور جديد اعزام‌هاي زائران ايراني به عتبات خبر داد و اظهار داشت: صبح امروز دو پرواز شامل ۱۲ كاروان از شهرهاي تهران و كرمان عازم نجف اشرف شدند.

محسن نظافتي مديركل عتبات سازمان حج و زيارت در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از آغاز دوباره اعزام‌هاي عتبات عاليات خبر داد و افزود: از امروز دوشنبه ۲۳ تيرماه، دو پرواز هوايي شامل ۱۲ كاروان عازم نجف اشرف شدند.

وي با بيان اينكه اعزام به عتبات تنها از طريق مرز هوايي انجام مي‌گيرد، ادامه داد: با توجه به برخي درگيري‌هاي كه در شمال عراق وجود دارد و بمنظور تامين امنيت بيشتر زائران ايراني، در حال حاضر تنها زائران به صورت هوايي اعزام مي‌شوند.

نظافتي با بيان اينكه امروز حدود ۵۰۰ نفر از زائران كشورمان عازم نجف اشرف شدند، خاطر نشان كرد: نخستين گروه زائران ايراني امروز به زيارت عتبات عاليات مشرف شدند و ليالي قدر را در كربلاي معلي يا نجف اشرف خواهند بود.

وي با اشاره به توقف ۱۵ روزه اعزام‌هاي عتبات از ابتداي ماه مبارك رمضان افزود: هم اكنون ستادهاي خدمات رساني سازمان حج و زيارت و شركت شمسا به زائران در عراق فعال شده و آماده خدمت رساني هستند.

وي با بيان اينكه هزينه سفر به عتبات در مرحله جديد اعزام‌ها هشت تا ۱۰ درصد كاهش يافته است، افزود: اين كاهش قيمت در ايام ماه مبارك رمضان ۱۶ تا ۲۰ درصد خواهد بود.

نظافتي با اشاره به اينكه اعزام‌هاي مرحله جديد از هشت ايستگاه پروازي در كشور به سمت نجف اشرف انجام خواهد شد، ادامه داد: در مرحله جديد اعزام‌هاي عتبات زيارت كاظمين همچنان در برنامه سفر نيست و متقاضيان سه روز در كربلا و چهار روز در نجف يا بالعكس اقامت مي‌كنند.

وي در خصوص بسته‌هاي سفر ۳ و ۴ روز به عتبات، اظهار داشت: اعزام زائران در قالب اين بسته‌ها بعد از ماه مبارك رمضان انجام خواهد گرفت.

نام نويسي متقاضيان در كاروان‌هاي مرحله جديد عتبات از دهم تير ماه آغاز شده و ثبت نام در كاروان‌ها همچنان ادامه دارد.

مرحله جديد اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات از امروز آغاز شده و تا چهارم مهر ماه ادامه خواهد داشت.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.