جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

سالمندان و بانوان فعلا به عتبات نروند

سالمندان و بانوان فعلا به عتبات نروند
محسن نظافتی افزود: نخستین گروه زائران ایرانی دوشنبه هفته آینده به زیارت عتبات عالیات عراق مشرف می شوند و لیالی قدر را در کربلای معلی یا نجف اشرف خواهند بود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز مرحله جدید اعزام های عتبات از هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط عراق توصیه می شود متقاضیان سالمند، بیمار و حتی بانوان در مرحله جدید اعزام ها به عتبات عالیات نروند.
 
محسن نظافتی در گفت وگو با ایرنا افزود: نخستین گروه زائران ایرانی دوشنبه هفته آینده به زیارت عتبات عالیات عراق مشرف می شوند و لیالی قدر را در کربلای معلی یا نجف اشرف خواهند بود.
 
وی گفت: نام نویسی متقاضیان در کاروان های مرحله جدید از دهم تیر ماه آغاز شده و ثبت نام ها همچنان در حال انجام است.
 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت به کاهش هشت تا 10 درصدی هزینه سفر به عتبات عالیات در مرحله جدید اعزام ها اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه سفر به عتبات در ایام ماه مبارک رمضان، 16 تا 20 درصد است.
 
مرحله جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات از 23 تیر آغاز و تا چهارم مهر ماه امسال ادامه خواهد داشت.
 
 
 
** سالمندان و بانوان فعلا به عتبات نروند
 
نظافتی همچنین توصیه کرد با توجه شرایط کشور عراق، متقاضیان سالمند، بیمار و حتی بانوان در مرحله جدید اعزام ها به عتبات مشرف نشوند.
 
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفر به کاظمین همچنان ممنوع است، گفت: متقاضیان در مرحله جدید سه روز در کربلا و چهار روز در نجف یا بالعکس اقامت می کنند.
 
 
 
** انجام عملیات اعزام از هشت ایستگاه پروازی
 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مرحله جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات فعلا به صورت هوایی انجام می شود، گفت: هشت ایستگاه پروازی در سراسر کشور عملیات اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در مرحله جدید اعزام ها را انجام می دهند.
 
 
 
** نظارت مسئولان سازمان حج و زیارت بر مرمت و ترمیم هتل های عراقی
 
نظافتی به بازسازی و مرمت هتل های محل اقامت زائران ایرانی در عراق اشاره کرد و گفت: مسئولان سازمان حج و زیارت بر نحوه مرمت و بازسازی هتل های عراقی نظارت دارند و روز پنجشنبه هفته جاری یا روز شنبه هفته آینده، کارشناسان سازمان حج و زیارت به عراق می روند تا ضمن تحویل گرفتن هتل ها، شرایط آنها را از نظر بهداشتی و رفاهی بررسی کنند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.