جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

استقبال مردم براي اعزام به عتبات در ليالي قدر

استقبال مردم براي اعزام به عتبات در ليالي قدر
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت از استقبال مردم براي اعزام به عتبات در شب‌هاي قدر خبر داد و گفت: نيمي از ظرفيت كاروان‌هاي عتبات اعزامي در ماه مبارك رمضان تكميل شده است.


محسن نظافتي، مديركل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: تا صبح امروز بيش از نيمي از ظرفيت كاروان‌هاي عتبات براي اعزام در ماه مبارك رمضان كه از نيمه دوم اين ماه آغاز خواهد شد، تكميل شده و بيشتر ثبت نام‌هاي زائران مربوط به اعزام‌هاي ليالي قدر بوده است.

وي افزود: ثبت نام دوره جديد اعزام‌هاي عتبات مربوط به اعزام‌هاي ۲۱ تيرماه تا چهارم مهرماه از دهم تيرماه آغاز شده و روند ثبت نام در تكميل ظرفيت كاروان‌ها ادامه خواهد داشت.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت اعلام كرد: با نزديك شدن به زمان اعزام ها، شرايط امنيتي كشور عراق را از سفارت جمهوري اسلامي ايران در آن كشور و دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق پيگيري مي‌كنيم تا مشكلي براي اعزام زائران ايجاد نشود.

وي ادامه داد: فعلاً امنيت در شهرهاي كربلا و نجف نسبت به ساير شهرها بالاتر است بويژه در شهر نجف كه مشكلي هم‌اكنون وجود ندارد.

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت تصريح كرد: در صورتي كه منابع مستقر در عراق شرايط امنيتي آنجا را براي اعزام زائران مطلوب ندانند اعزام‌ها در فرصت ديگري انجام خواهد شد.

نظافتي افزود: در اعزام‌هاي ماه مبارك رمضان، زائران ۳ روز در نجف و ۴ روز در كربلا و يا بالعكس مستقر خواهند شد و سفر به كاظمين از برنامه زيارتي زائران حذف شده است.

دور جديد ثبت نام‌هاي سفر عتبات از دهم تيرماه آغاز شده و تا تكميل ظرفيت كاروان‌هاي عتبات ادامه خواهد داشت.

متقاضيان سفر به عتبات در اين دوره مي‌توانند با مراجعه حضوري به دفاتر خدمات زيارتي در سراسر كشور و يا مراجعه به پايگاه اينترنتيwww.atabat.org.irبراي ثبت نام قطعي در كاروان‌ها اقدام نمايند.

 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.