جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آغاز اعزام هاي ۲۱ روزه زائران ايراني به عمره مفرده

آغاز اعزام هاي ۲۱ روزه زائران ايراني به عمره مفرده
مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت از آغاز سفرهاي ۱۵ روزه و ۲۱ روزه عمره ماه رمضان خبر داد و گفت: در اين بازه زماني ۳۷ هزار نفر به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
حسن سرخوش، مدير كل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از آغاز سفرهاي عمره ۱۵ روزه و ۲۱ روزه ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: پرونده عمره امسال با بازگشت آخرين زائران سرزمين وحي در ۲۶ تيرماه بسته مي‌شود.

وي با بيان اينكه عمره ماه مبارك رمضان ۱۵ روزه و ۲۱ روزه است، اظهار داشت: ۲۳ هزار زائر در عمره ۱۵ روزه از ۲۷ تا ۳۱ خرداد به سرزمين وحي اعزام شدند و در عمره ۲۱ روزه نيز كه از يكم تيرماه آغاز شده و تا ۵ تيرماه ادامه دارد، نزديك ۱۴ هزار نفر اعزام مي‌شوند.

مدير كل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: در مجموع تعداد اعزام‌هاي زائران خانه خدا در ماه مبارك رمضان ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

وي با اشاره به افزايش هزينه‌هاي عمره رمضانيه گفت: هزينه پرواز زائران براي كل عمره يكسان است و تنها نوع پرواز با توجه به مدينه و جده تفاوت قيمتي دارد، اما درباره اسكان زائران شرايط متفاوت است.

سرخوش افزود: مطمئنا هزينه پرداختي زائران در موسم ماه رمضان نسبت به عمره ۱۰ روزه افزايش دارد چرا كه برخي زائران ۵ روز در مدينه و ۱۰ روز در مكه حضور خواهند داشت و برخي ديگر از زائران نيز ۱۰ روز در مدينه و ۱۰ در مكه هستند تا بتوانند اعمال اين ماه مبارك را به جاي آورند.

وي ادامه داد: شانزدهم تيرماه، مصادف با دهمين روز از ماه مبارك رمضان، آخرين زائران ايراني مدينه‌منوره را ترك خواهند كرد كه پس از ده روز اقامت در مكه مكرمه به ايران اسلامي باز خواهند گشت و حدود ۲۶ تيرماه، پس از هفت ماه اعزام، پرونده عمليات عمره جاري بسته خواهد شد.


وي آمار نهايي اعزام‌هاي عمره امسال را بيش از ۸۰۰ هزار نفر اعلام كرد و افزودزد و تصريح كرد: از آغاز عمليات عمره امسال تاكنون ۲۵۲۲ پرواز انجام شده است كه طي آن ۷۹۴ هزار و ۸۶۷ به سرزمين وحي اعزام شده اند و اين تعداد تا پايان عمليات عمره از ۲۵۶۰ پرواز و ۸۰۰ هزار زائر عبور خواهد كرد
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.