جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تاكيد سرپرست حجاج ايراني براهميت اطلاع رساني به زائران

تاكيد سرپرست حجاج ايراني براهميت اطلاع رساني به زائران
سرپرست حجاج ايراني درباره اهميت اطلاع رساني صحيح به زائران و مديريت مشاركتي در حج سال جاري اظهار داشت: مديريت حج و زيارت، مديريت مشاركتي است و اطلاع رساني كامل به زائران بسيار ضروري است تا زائران در مورد مسائل مختلف به نحوه مناسب ...
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد، همايش روحانيون، مديران كاروانها و پزشكان حج تمتع سال ۹۳ در مشهد الرضا صبح جمعه در سالن حج و زيارت خراسان رضوي برگزار شد.

در اين همايش حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت و سرپرست حجاج ايراني درباره اهميت اطلاع رساني صحيح به زائران و مديريت مشاركتي در حج سال جاري اظهار داشت: مديريت حج و زيارت، مديريت مشاركتي است و اطلاع رساني كامل به زائران بسيار ضروري است تا زائران در مورد مسائل مختلف به نحوه مناسب آگاهي داشته باشند.

نبايد نارضايتي و مشكل براي زائران ايجاد شود

وي اهميت كار شوراي فرهنگي كاروان‌ها را مورد تاكيد قرار داد و از مديران و روحانيون كاروانها خواست كه به اين مهم بيشتر اهميت دهند.

سرپرست حجاج ايراني تصريح كرد: شوراي فرهنگي مشكلات داخل كاروانها را بررسي و آنچه را كه درقالب دستور العمل‌ها در داخل كاروان قابل رفع است برطرف مي‌كند، نبايد نارضايتي و مشكل براي زائران ايجاد شود و لازم است مسائلي را كه شوراي فرهنگي در داخل كاروانها نمي‌توانند حل كنند به ستاد منتقل شود.

حجت السلام و المسلمين قاضي عسكر از روحانيون خواست مناسك حج را با فتاواي جديد و مناسب با وضعيت جديد ساخت و ساز در مسجد الحرام به زائران آموزش دهند. به عنوان مثال استفاده از سازه وسط مسجد الحرام براي طواف حكمش مشخص شده است، بنابراين در اين خصوص زائران را توجيه كنيد تا هنگام انجام اعمال با مشكلي روبه‌رو نشوند.

وي ياد آور شد: با توجه به اين كه در منا و عرفات قرار است چادرها را زودتر در اختيار قرار دهند لذا مديران حتما بررسي كنند تا اگر مسائل و مشكلاتي وجود دارد رفع گردد.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني يكي از مشكلات سال گذشته را زمان حضور زائران در وادي محسر دانست و افزود: بايد طوري زائر را حركت دهيم كه با مشكل مواجه نشود. همچنين در روز دوازدهم ذي‌الحجه هم برنامه ريزي براي جمرات طوري باشد كه براي زائران مشكلي پيش نيايد.

وي خطاب به مديران و روحانيون كاروانها تاكيد كرد: به نحوي برنامه ريزي كنيد كه زائران با حالت خسته به طواف و زيارت نروند.

آقاي قاضي عسكر با يادآوري اين نكته كه امسال ۲۰۰ نرم افزار حج وزيارت در پايگاه اطلاع رساني حج در قالب نسخه موبايلي آماده شده است افزود: امسال مديريت فرهنگي را به روحانيون كاروان‌ها داده ايم و در كنار آن زائران تحصيل كرده شناسايي و كمك فرهنگي خواهند بود.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به ارزيابي سال جاري خدمت گزاران حج افزود: امسال با حذف موارد غير قابل حصول، ارزيابي‌ها واقع بينانه‌تر شده است.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت حفظ مقدسات ساير مذاهب را در سفر حج مورد تأكيد قرار داد و يادآور شد: طبق فتواي مراجع اهانت به مقدسات مذاهب حرام است.

اميرالحاج جمهوري اسلامي ايران از مديران و روحانيون كاروان‌ها خواست ضمن اطلاع رساني كامل به زائران در همه زمينه‌هاي مورد نياز، آنها را در انتخاب كتاب‌هاي مورد نيازشان آزاد بگذارند و در بحث آموزش قران واحاديث به نحوه مناسب عمل شود. تنوع در مطالب به نحوي باشد كه موجب خستگي نشود از معين و معينه‌هاي كاروانها و توانمندي آنها استفاده بهينه شود.

نماينده ولي فقيه و سر پرست حجاج ايراني با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در مورد حج ولزو م برنامه ريزي هر چه بيشتر براي آن اظهار داشت: بايد به هيچ حدي از موفقيت قانع نشويم و در هر لحظه بايد ببينيم نقيصه كجاست، آن را رفع كنيم.

حجت السلام و المسلمين قاضي عسكر در پايان در مورد عدم خطر ويروس كرونا براي زائران ايراني گفت: هيچ مشكلي از اين بابت وجود نداردو اميدواريم حج امسال با برنامه ريزي‌هاي جامه و مناسب بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج وزيارت و كمك و مشاركت مديران و روحانيون كاروانها حج مطلوبي باشد

وي در پايان تكريم خانواده محترم شهدا و تجليل از ايثارگران را مورد تاكيد قرار داد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.