پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

انتقال کلیه پروازهای عتبات به فرودگاه نجف / حذف کاظمین از برنامه سفر عتبات تا اطلاع ثانوی

انتقال کلیه پروازهای عتبات به فرودگاه نجف / حذف کاظمین از برنامه سفر عتبات تا اطلاع ثانوی
رئیس سازمان حج و زیارت از انتقال کلیه پروازهای رفت و برگشت زائران ایرانی عتبات به فرودگاه نجف و حذف زیارت کاظمین از برنامه سفر عتبات خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت «سعید اوحدی» عصر امروز در تشریح آخرین وضعیت زائران ایرانی عتبات در عراق گفت: علی رغم اتفاقات دو روز گذشته در عراق و اشغال شهرهای سامرا و موصل توسط گروه های تکفیری ، کلیه زائران ایرانی که به عتبات اعزام شده اند در سلامت کامل بسر می برند و بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران از عراق و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در آن کشور امنیت کامل در شهرهای کربلا و نجف برقرار است.


**انتقال همه پروازهای عتبات به فرودگاه نجف

 

 

وی افزود: بدلیل آنکه تامین امنیت زائران عتبات از اولویت های سازمان حج و زیارت است ، امروز تصمیمی در کمیته اضطراری سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری در اینخصوص اتخاذ شد و بر این اساس کلیه پروازهای رفت و برگشت زائران ایرانی عتبات به فرودگاه نجف انتقال داده شد.

 

 

 

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ظرفیت اعزام زائران به عتبات همانند گذشته است و کاهشی در آن اتفاق نخواهد افتاد.


**حذف زیارت کاظمین از برنامه سفر عتبات

 

 

 

مهندس اوحدی اضافه کرد: از آنجایی که کاظمین در مجاورت بغداد قرار دارد، به منظور تأمین بیشتر امنیت زائران ، تا اطلاع ثانوی زیارت کاظمین از بسته سفر زائران حذف می شود و بر این اساس زائران 4 شب در کربلا و 3 شب در نجف اقامت خواهند داشت.

 

 

 

وی با اشاره به وقوع انفجار در عراق گفت: امروز انفجاری در 20 کیلومتری کربلا رخ داد که از این دست اتفاقات در سال نیز در این کشور اتفاق می افتد که البته این حادثه در خارج از سیطره امنیتی ما رخ داده و و در مسیر زائران ایرانی نبوده است.

 

 

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امنیت در مرزهای زمینی شامل مهران، شلمچه و چزابه کاملا برقرار است ، اعلام کرد: تغییر یا وقفه ای  در اعزام های این  دوره که تا 31 خرداد ماه ادامه خواهد داشت، ایجاد نخواهد شد و امیدواریم در دوره بعد اعزام ها که ثبت نام آن از 10 تیرماه آغاز خواهد شد، با تلاش دولت عراق امنیت کامل به شهرهای این کشور بازگردد و دولت عراق بر فضاهای این کشور که توسط گروه های تکفیری به اشغال موقت درآمده، تسلط یابد.

 

 

مهندس اوحدی تصریح کرد: اولویت اول سازمان حج و زیارت امنیت و سلامت زائران است و از این رو بصورت مکرر وضعیت امنیتی عراق را رصد می کنیم و اگر گزارش خاصی وجود داشته باشد ، در این خصوص تصمیم گیری می شود و در این خصوص همکاران ما در دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق ساعت 11 شب گذشته بصورت زمینی مسیر بغداد به نجف و کربلا را طی نموده و مورد خاصی را به لحاظ امنیتی مشاهده نکرده اند.


**کاهش ده درصدی هزینه سفر عتبات / بسته های سفر 3 و 4 روزه

 

 

 

رئیس سازمان حج و زیارت از کاهش ده درصدی هزینه سفر عتبات عالیات در دوره جدید که از ششم مرداد آغاز و تا چهارم مهرماه ادامه خواهد داشت خبر داد و گفت: در دوره جدید اعزام ها به منظور رفاه حال زائران سفرهای 3 یا 4 روزه عتبات نیز در بسته های سفر عتبات گنجانده خواهد شد.

 

 

 

وی در پایان از توقف موقت اعزام های عتبات در نیمه اول ماه مبارک رمضان بدلیل بازسازی هتل های محل اقامت زائران و اقدام در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات خبر داد.

 

 
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.