پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

گسترش تدابير امنيتي در عتبات/ زايران ايراني درسلامت

گسترش تدابير امنيتي در عتبات/ زايران ايراني درسلامت
از صبح امروز و با تصرف برخي شهرهاي عراق از سوي گروه تروريستي داعش، تدابير امنيتي در شهرهاي نجف و كربلا افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به نجف اشرف، راه اندازي ايست هاي متعدد بازرسي، حضور نيروهاي امنيتي در دروازده قديم شهر نجف و كربلا و افزايش گشت‌هاي امنيتي از جمله اين اقدامات است.

ورود و خروج به شهرهاي نجف و كربلا با تدابير خاص امنيتي صورت مي گيرد و همچنين حضور نيروهاي امنيتي و نظامي در مقابل حرم امام علي (ع)، بين الحرمين كربلاي معلي و بيت مراجع و برخي نهادهاي نجف و كربلا چشمگير است.

نيروها به طور گسترده در ورودي هاي سه استان بابل، كربلاء و الديوانيه مستقر شده اند و سه كمربند امنيتي در اطراف شهر قديمي و مرقد اميرالمومنين (عليه السلام) و شهر كوفه ايجاد شده است.

دولت اسلامي عراق و شام كه اختصارا داعش خوانده مي شود، يك گروه تروريستي مسلح است كه انديشه و شيوه سلفي جهادي به زعم خود را انتخاب كرده است كه شباهت كاملي به انديشه هاي وهابي دارد و اعضاي آن تشكيل خلافت اسلامي و اجراي شريعت در عراق و سوريه را هدف نهايي شان انتخاب كرده اند.

اين گروه صبح امروز و پس از خنثي شدن طرح شوم آنها در اشغال مرقد مطهر امامين عسكريين عليهما السلام در سامرا، شهر موصل مركز استان نينوا در شمال عراق را به سيطره خود در آورد. اين در حالي كه فاصله شهر موصل با كربلا حدود 500 كيلومتر است .

گفتني است، هيچ زائر ايراني در سامرا و مناطق تحت اشغال داعش وجود ندارد و هم اكنون حضور زائران ايراني در شهرهاي زيارتي كربلا، نجف اشرف و كاظمين و همچنين در مسيرهاي بين اين شهرها عادي و در كمال آرامش است.

رئيس سازمان حج و زيارت نيز اعلام كرد: طبق اطلاعات دريافت شده در نجف و كربلا امنيت كامل برقرار است و زايران ايراني در سلامت كامل بسر مي برند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.