شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

توصيه‌هاي جدي به زائران/آمار زائران فوتی در عمره

توصيه‌هاي جدي به زائران/آمار زائران فوتی در عمره
نماينده مركز پزشكي حج و زيارت با اشاره به آمار فوتي زائران ايراني اظهار داشت: متأسفانه تاكنون ۴۱ زائر در مكه و ۲۷ زائر در مدينه فوت شده اند كه اغلب عمره گزاران سالخورده بوده اند. ضمن اين‌كه هم اكنون ۴ بيمار در مكه و ۳ بيمار د...

فاضل شيرخاني، نماينده مركز پزشكي حج و زيارت در عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در مكه مكرمه اظهار داشت: جاي هيچگونه نگراني براي زائران ايراني بيت الله الحرام در خصوص احتمال ابتلا به ويروس كرونا وجود ندارد.

وي با بيان اين‌كه تاكنون هيچ موردي از ابتلاي زائران ايران به كرونا گزارش نشده است، خاطرنشان كرد: مطالعه بر روي چهار موردي كه از شهر كرمان پس از بازگشت از عمره متوجه ابتلاي خود شده اند، هنوز ادامه دارد و براي ما مسجل نشده كه حتما اين خانوده در مكه يا مدينه مبتلا شده اند، چراكه آنان ساعت‌ها در فرودگاه جده حضور داشته اند.

نماينده مركز پزشكي حج و زيارت در عربستان با تأكيد بر اين‌كه سالمندان عمره گزار و يا داراي بيماري‌هاي پيش زمينه‌اي بايستي از ماسك استفاده كنند، گفت: براي پيشگيري از ابتلاي زائران به هرگونه بيماري مسري، توصيه مي‌شود عمره گزاران از تردد در اماكن شلوغ پرهيز كنند.

شيرخاني در با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي مقابله با ويروس كرونا اظهار داشت: آموزش پرسنل مركز پزشكي و آمادگي آنان جهت مقابله و پيشگيري، توزيع پمفلت‌هاي آموزشي به مديران ستاد مناطق جهت اطلاع رساني و نصب پوسترهاي آموزشي در هتل‌ها و آشپزخانه‌هاي مركزي از جمله اين اقدامات بوده است.

وي افزود: آموزش و ايجاد آمادگي در پزشكان مركز جهت بررسي و اخذ اطلاعات از بيمارستان‌هاي سعودي، حضور تيم بهداشتي و كارشناسي از سوي وزارت بهداشت در مكه و مدينه جهت بررسي موضوع نيز صورت گرفته كه همه در راستاي اطمينان بخشي به زائران بيت الله الحرام بوده است.

نماينده مركز پزشكي حج و زيارت در عربستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آمار فوتي زائران ايراني در طول عمليات عمره سال جاري اظهار داشت: متأسفانه تاكنون ۴۱ زائر در مكه و ۲۷ زائر در مدينه فوت شده اند كه اغلب عمره گزاران سالخورده بوده اند. ضمن اين‌كه هم اكنون ۴ بيمار در مكه و ۳ بيمار در مدينه بستري هستند كه تحت درمان قرار گرفته اند.

وي افزود: اين مركز در شهر مكه يك درمانگاه شبانه روزي با نام حضرت زهرا (س) در هتل جراندالاصيل براي ارايه خدمات به زائران عزيز داير كرده است. افزون بر اين، دو مطب ۱۶ ساعته در هتل‌هاي دارهادي و ابراج التيسير و همچنين شش مطلب ۸ ساعته در هتل‌هاي سمره، دارسادن، روياالعزيزيه، اخيار الصفوه، كريستاله و منازل الحياه در شهر مكه مكرمه در حال فعاليت است.

نماينده مركز پزشكي حج و زيارت در عربستان ادامه داد: در مدينه منوره نيز يك درمانگاه شبانه روزي در هتل دارالرحمه و دو مطلب ۱۶ ساعته در هتل ملاذ و رواسي السلام و دو مطب ۸ ساعته در هتل‌هاي منازل الاسواف و وصل الريم به زائران محترم خدمات بهداشتي و درماني ارايه مي‌كند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :