یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

۱۴ شهريور؛ آغاز اعزام نخستين كاروان به حج تمتع

۱۴ شهريور؛ آغاز اعزام نخستين كاروان به حج تمتع
اعزام نخستين گروه زائران حج تمتع ۱۴ شهريور آغاز و تا ۶ آبان ۹۳ نيز ادامه خواهد داشت.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رئيس سازمان حج و زيارت از تكميل ظرفيت كاروانهاي حج تمتع خبر داد و گفت: اولين گروه زائران حج ۱۴ شهريور ماه از ايستگاههاي مختلف پروازي به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

سعيد اوحدي افزود: امسال براي نخستين بار تسهيلاتي براي پرداخت هزينه‌هاي حج تمتع براي زائران در نظر گرفته شد بطوريكه هزينه سفر در دو قسط از زائران دريافت شد كه قسط اول كه پنج ميليون تومان بود طي ماههاي بهمن و اسفند سال گذشته از زائران دريافت شد.

وي تاكيد كرد: پرداخت قسط دوم نيز از ششم ارديبهشت ماه آغاز و يك هفته ادامه داشت كه طي اين مدت تمامي زائران اقساط خود را پرداخت كردند و با توجه به اينكه عدم پرداخت به منزله انصراف محسوب مي‌شد اما در اين مرحله هيچ كس از اعزام انصراف نداده است.

رئيس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: حداقل و حداكثر هزينه سفر به خانه خدا در حج امسال ۷ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان است و كف قيمت‌ها نسبت به سال گذشته هيچ تغييري نكرده، اما سقف قيمت‌ها حدود ۲۵۰ هزار تومان افزايش يافته كه علت آن افزايش نرخ ارز است.

به گفته وي، اعزام اولين گروه زائران حج تمتع ۱۴ شهريور آغاز و تا ۶ آبان ۹۳ نيز ادامه خواهد داشت.

اوحدي در مورد كيفيت ارائه خدمات در حج امسال نيز گفت: در حج سال جاري كيفيت خدماتي مانند مراكز اقامتي ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است و همچنين تعدادي هتل نيز به دليل عدم ارائه خدمات مناسب از گردونه خدماتي سازمان حج و زيارت خارج شدند.

شايان ذكر است امسال با تاكيدات نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و به همت سازمان حج و زيارت براي نخستين بار، ثبت نام در كاروان‌هاي حج تمتع حدود سه ماه زودتر از سال‌هاي گذشته آغاز شده است و بر اين اساس فرصت بيشتري براي آموزش زائران و برنامه‌ريزي براي سفر ايشان وجود خواهد داشت.

مدیر سایت امتیاز به خبر :