یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آيا مي توان در عمره معتكف شد؟

  • 23 اردیبهشت 1393
  • 19:37
  • عمومی
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
آيا مي توان در عمره معتكف شد؟
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه تاكيد كرد: كمال دين و اتمام نعمت خداي متعال در ولايت اميرالمومنين (ع) است و اظهار رضايت و خشنودي خداوند نيز به ولايت اميرالمومنين (ع) است و بالاتر از اين چيزي نيست.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي خادمي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در گفتگو با سایت حج به شخصيت و جايگاه امير مومنان (ع) در قرآن كريم اشاره و عنوان كرد: حضرت علي (ع) كسي است كه در وصف ولايت او در روز غدير گفته شده «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً»(سوره مائده آيه 3).

 
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه ادامه داد: كمال دين و اتمام نعمت خداي متعال در ولايت اميرالمومنين (ع) است و اظهار رضايت و خشنودي خداوند نيز به ولايت اميرالمومنين (ع) است و بالاتر از اين چيزي نيست.

 
وي با بيان اينكه براي هر چيزي بايد به اندازه خودش فرحناك و خوشحال بود، اضافه كرد: كمال شادي ما به كمال فرح دين و رضايت پروردگار است.

 
حجت الاسلام خادمي با اشاره به اينكه بايد چارچوب اين اظهار خشنودي را مشخص كرد كه خلاف نظر و راي شخصي كه مي خواهيم برايش شادي كنيم نباشد، گفت: شادي ما نبايد باعث ناراحتي اهل بيت (ع) بويژه در سرزمين وحي شود بلكه بايد بگونه اي شادي كنيم كه اهل بيت (ع) نيز شادمان شوند.

 
وي با انتقاد از برخي حركات و اعمال نادرست در شب ولايت امام علي (ع) گفت: برخي از دست‌زدن‌ها كه با موسيقي‌هاي نهي شده مي زنند، درست نيست.

 
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه افزود: در ميلاد امام علي (ع) بايد به استماع سخنراني هاي بزرگان و اشعار مداحان و شركت در مجالس جشن اهتمام بورزيم اما كاري نكنيم كه مورد رضايت امام (ع) نباشد.

 
**يك توصيه مهم به زائران

وي در بخش ديگري از اين گفتگو به برخي شعارها و اذكار شيعيان در هنگان زيارت و احرام در سرزمين وحي اشاره و خاطرنشان كرد: اگر چه در روايات آمده كه ذكر اهل بيت (ع) ذكر خداست اما گاهي در مسجدالحرام و مسجدالنبي و... با گروه هايي روبرو هستيم كه با اين مسائل آشنا نيستند.

 
حجت الاسلام خادمي ادامه داد: بعضي جملات مانند ذكر دسته‌جمعي "ياعلي" موجب مي شود كه برخي در اينجا خيال كنند كه شيعيان به جاي اينكه خدا را بپرستند امام علي (ع) را مي پرستند و شيعه را متهم به پرستش غير خدا كنند بنابراين براي پرهيز از مواضع اتهام و بهانه به دست كسي ندادن در اين سرزمين از گفتن چنين اذكاري خودداري شود.

 
**آيا مي توان در عمره معتكف شد؟

وي درباره اعتكاف نيز با بيان اينكه شرط اعتكاف، روزه بودن است، گفت: اعتكاف در وطن و در مسجد جامع شهر مستحب است و ثواب بسياري دارد اما مسافر نمي تواند روزه بگيرد مگر كساني كه در روزهاي چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در مدينه حضور دارند كه مستحب است كه در اين روزها روزه بگيرند يا اينكه 10 روز كامل در شهر اقامت داشته باشند.

 
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه اضافه كرد: اگر كسي تصميم گرفت روزه بگيرد مدير كاروانش را در جريان قرار دهد.

 
**ثواب عمره رجبيه همچون ثواب حج است

وي همچنين به اهميت عمره رجبيه اشاره و خاطرنشان كرد: ثواب عمره رجبيه همچون ثواب حج است و توفيق بسيار بالايي است كه خداوند شامل حال زائران كرده كه در ماه رجب در اين سرزمين باشند.


حجت الاسلام خادمي به زائران عمره رجبيه توصيه كرد كه اكنون كه توفيق پيدا كرده اند در ماه رجب در سرزمين وحي باشند به شرايط آن را عمل كرده و خودسازي كنند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :