جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مدير كل عتبات سازمان حج خبر داد؛ آغاز اعزام‌هاي ۱۵ روزه زائران ايراني به عتبات عاليات

مدير كل عتبات سازمان حج خبر داد؛ آغاز اعزام‌هاي ۱۵ روزه زائران ايراني به عتبات عاليات
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: بنابر مذاكرات و تفاهم نامه‌هايي كه با مسئولان عراقي صورت گرفته است مدت اقامت زائراني ايراني در عراق به ۱۵ روز افزايش يافته است بدين معنا كه زائران ايراني از اين پس مي‌توانند ويز...
مسعود اخوان در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع رساني حج گفت: بنابر مذاكرات و تفاهم نامه‌هايي كه با مسئولان عراقي صورت گرفته است مدت اقامت زائراني ايراني در عراق به ۱۵ روز افزايش يافته است بدين معنا كه زائران ايراني از اين پس مي‌توانند ويزاي ۱۵ روزه از كشور عراق دريافت كنند.

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت افزود: بر همين اساس پكيج‌هاي جديد ۱۴ روزه در سازمان حج و زيارت برنامه ريزي شده است كه به تمام متقاضياني كه تمايل دارند بيش از ده روز در عراق بمانند ارائه خواهد شد.

وي ادامه داد: البته اين پكيج‌هاي از اعزام‌هاي جديد و بدون پيش ثبت‌نام آغاز شده است و درحال حاضر نيز چندين كارواني كه اعزام شده‌اند با پكيج‌هاي ۱۴ روزه و بيش از ده روز اعزام شده اند. عمده آنها ده روز را در كربلا و بقيه روزها را در نجف و ديگر اماكن زيارتي عراق خواهند ماند.

اخوان در خصوص قيمت‌ّهاي اعزام در دوره جديد اظهار داشت: تا كنون هيچ افزايش قميتي در اعزام پكيج‌هاي مختلف اعزامي نداشتيم و در دوره جديد اعزام كه از اول مرداد آغاز شده است و تاكنون همه اعزام‌ها بر اساس قيمت‌هاي سال گذشته بوده است.

وي با بيان وضعيت مطلوب هتل‌هاي عراق گفت: خوشبختانه در ۱۸ روزي كه ما اعزام به عتبات را قطع كرديم، همه هتل‌هاي طرف قرارداد را موظف كرديم كه بر اساس گروه كارشناسي اعزامي از ايران نسبت به بازسازي و سم پاشي هتل‌هاي خود اقدام كنند، بازبيني‌هاي به عمل آمده نشان از ارتقاي سطح اقامتي زائران در هتل دارد كه ان‌شالله سعي خواهيم كرد اين روند ادامه داشته باشد.

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه دوره جديد اعزام‌ها از ۲۹ مرداد آغاز خواهد شد بيان كرد: در پيش ثبت‌نامي كه براي اين مرحله از اعزام انجام شده به واسطه بالا رفتن ظرفيت اعزام به عراق ديگر نيازي به قرعه كشي نبود بنابراين همه ۸۰ هزار زائراي كه ثبت‌نام كرده بودند بر اساس اولويت‌هاي اعلام شده تا مهر ماه اعزام خواهند شد.

وي با اشاره برقراي امنيت در تمام زيارتگاه‌ّ‌هايي كه زائران ايراني مي‌روند گفت: هيچ كدام از اين زيارتگاه‌ّ‌ها بسته نيستند و همه زائران مي‌توانند به همه شهرهايي زيارتي عراق كه در برنامه سازمان وجود دارند بروند.

اخوان به توافقات امنيتي كه با مسئولان عراقي در سفر اخير وزير گردشگري و آثار باستاني عراقي داشته است اشاره كرد و گفت: مسئولان عراقي بر امنيت زوار در عراق تاكيد كردند و قرار شد به صورت جدي اين مساله را دنبال كنند و ما اميداوريم اين جديت باعث شود كه زائران ايراني ديگر شاهد مسائل ناگوار امنيتي در عراق نباشند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.