شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

چگونه تعداد روزهاي سفر عمره را محاسبه كنيم؟

چگونه تعداد روزهاي سفر عمره را محاسبه كنيم؟
در حالي كه بيش‌ترين مراجعه زائران به بخش نظارت و بازرسي درباره مدت زمان سفر عمره است، به راحتي مي‌توان بر اساس قرارداد كاروان‌ها و آژانس‌هاي زيارتي با زائران، اين مدت را محاسبه كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، با ورود سرپرست حجاج ايراني به مكه مكرمه و ديدار او با زائران در هتل‌ها، مسجدالحرام و در حاشيه برنامه‌هاي بعثه، برخي از زائران از كوتاه بودن مدت سفرشان انتقاد مي‌كردند. اين انتقادها گاهي به بخش نظارت و بازرسي بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه نيز منعكس مي‌شود. اين دسته از زائران معتقدند كه مدت سفرشان كم‌تر از ۱۰ روز كامل است.

بر اساس آنچه در قرارداد زائر با كاروان‌ها و يا آژانس‌هاي زيارتي آمده است، هر زائر بايد ۲۴۰ ساعت مثبت و يا منفي ۱۲ ساعت، مهمان جمهوري اسلامي باشد كه اين زمان از لحظه پرواز هواپيما از ايستگاه پروازي مبدأ (ايران) آغاز شده و تا لحظه بازگشت به كشور و فرود هواپيما در فرودگاه مقصد محاسبه مي‌شود. طبيعتاً زائري كه از كشور به مقصد جده پرواز مي‌كند، مدت پرواز، معطلي در فرودگاه جده به دليل بازرسي‌ها، عزيمت از جده به مدينه، اقامت در اين شهر، حركت به سمت مكه، اقامت در اين شهر، عزيمت به فرودگاه جده، انتظار براي پرواز به كشور و طول مدت حضور در هواپيما، مجموعه سفر او را تشكيل مي‌دهد و اين زائر، مهمان جمهوري اسلامي خواهد بود.

اين قرارداد را زائران سرزمين وحي، هنگام نام‌نويسي در كاروان‌ها امضاء مي‌كنند و طبق قرارداد به آنان در اين سفر خدمات‌رساني خواهد شد.

بنابراين، ممكن است مدت زمان سفر بين ۲۲۸ ساعت تا ۲۵۲ ساعت در نوسان باشد و محاسبه اين زمان از لحظه تحويل اتاق در مدينه منوره تا استرداد اتاق در مكه مكرمه، اشتباه است.
مدیر سایت امتیاز به خبر :