جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

سهمیه‌ حج ایران بیشتر می‌شود؟

سهمیه‌ حج ایران بیشتر می‌شود؟
رییس سازمان حج و زیارت برای دیدار با وزیر حج عربستان و مذاکره با او درباره‌ی حج سال آینده، راهی عربستان شد.
 سعید اوحدی همراه جمعی از مسوولان سازمان حج و زیارت، صبح امروز (شنبه، پنجم بهمن‌ماه) تهران را به مقصد عربستان ترک کرد تا در سفر یک هفته‌ای به این کشور، با وزیر حج عربستان سعودی دیدار و درباره‌ی حج سال آینده، سهمیه‌ی تخصیص‌یافته به حجاج ایرانی و سایر موارد مرتبط مذاکره کند.

رییس سازمان حج و زیارت در این سفر که نمایندگان بعثه‌ی مقام معظم رهبری، وزارت امور خارجه، هواپیمایی ایران و جمعیت هلال احمر همراه او هستند، جلسات متعددی با وزیر حج عربستان سعودی خواهد داشت که در ادامه، به تفاهم‌های لازم درباره‌ی سفر حجاج ایرانی و ارائه‌ی خدمات به آن‌ها منجر می‌شود.

هیئت اعزامی در سفر یک هفته‌ای به عربستان با سایر مسوولان حج عربستان و موسسات مطوفین حجاج ایران و ادلاء (دو موسسه‌ی خدمت‌رسان به حجاج ایرانی در طول موسم حج) و همچنین مسوولان سندیکای اتوبوس‌داران عربستان دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

وزارت حج عربستان هر سال در همین محدوده‌ی زمانی، ملاقات‌هایی را با بعثه‌ی کشورهای اسلامی دارد که در این ملاقات‌ها درباره‌ی برگزاری عملیات حج سال آینده و نحوه‌ی خدمات‌رسانی به حجاج کشورهای مسلمان، مذاکرات و تفاهم‌های اساسی صورت می‌گیرد و میزان سهمیه‌ی حجاج کشورها مشخص می‌شود.

میزان سهمیه‌ی تخصیص‌یافته به حجاج ایرانی یکی از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی رییس سازمان حج و زیارت با وزیر حج سعودی خواهد بود. در حج گذشته، حدود ۶۴ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف شدند و تا کنون نیز همین میزان سهمیه برای زائران ایرانی اعلام شده است.

احتمالا با توجه به تداوم ساخت‌وسازهای مرتبط با طرح توسعه‌ی بیت‌الله الحرام، کاهش سهمیه حجاج کشورهای اسلامی تا دو سه سال آینده ادامه خواهد داشت.



به نقل از ایسنا،


مدیر سایت امتیاز به خبر :