پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اطلاعات کلی درباره سفر عمره مفرده

اطلاعات کلی درباره سفر عمره مفرده
جهت اعزام و خدمات رسانی مناسب به زائرین عزیز، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های متعددی در موارد مختلف از جمله ثبت نام، سازماندهی کاروان‌ها، ویزا، آموزش، اطلاع رسانی، خدمات پزشکی، تدارکات و تغذیه، امور تهیه مسکن، حمل...
آیا می‌دانید با توجه به مقررات دولت عربستان در زمینه اجرای عملیات عمره، مؤسسه فرهنگی زیارتی عمره سعادت، امور اجرایی عملیات عمره را بر عهده داشته و به سازمان حج و زیارت پاسخگو است؟

آیا می‌دانید جهت اعزام و خدمات رسانی مناسب به زائرین عزیز، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های متعددی در موارد مختلف از جمله ثبت نام، سازماندهی کاروان‌ها، ویزا، آموزش، اطلاع رسانی، خدمات پزشکی، تدارکات و تغذیه، امور تهیه مسکن، حمل و نقل، امور بانکی و ارزی، امور انتظامی، امور گمرکی و . . . صورت می‌پذیرد؟

آیا می‌دانید در ایام عملیات عمره جاری طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است بیش از 850 هزار نفر از ثبت نام‌کنندگان به سرزمین وحی اعزام شوند؟

آیا می دانید عمره‌گزاران عمره جاری در بیش از 5 هزار کاروان با ظرفیت‌های 103 تا 168 نفره سازماندهی و به سرزمین وحی اعزام ‌شوند؟

آیا می‌دانید تعداد عوامل اعزامی برای یک دوره هتل عمره حدود 650 نفر می‌باشد که 309 نفر از ایشان در مکه مکرمه و 341 نفر در مدینه منوره به عمره‌گزاران محترم ایرانی خدمات‌رسانی می‌کنند؟

آیا می‌دانید طول مدت سفر در عمره سال 93-92 به ده روز کاهش یافته تا امکان اعزام تعداد بیشتری از  زائران فراهم گردد؟

آیا می‌دانید از مجموع ‌هزینه پرداختی زائرین، حدود یک میلیون و 490 هزار تومان تنها جهت هزینه پرواز مستقیم به مدینه منوره صرف می‌شود؟

آیا می‌دانید سازمان حج و زیارت در عملیات عمره جاری به نمایندگی از زائرین محترم از طریق عقد قرارداد با شرکت بیمه ایران با پرداخت 65 هزار ریال به ازای هر نفر، کلیه زائران محترم را تحت پوشش بیمه با خدمات ویژه قرار داده است؟

آیا می‌دانید از کلیه هزینه‌ای که شما عزیزان برای این سفر معنوی پرداخت نموده‌اید، با سازماندهی گسترده، صرفه‌‌جویی و استفاده از کادر مجرب بایت سه وعده غذا برای ده روز اقامت فقط و فقط 246 هزار و 500 تومان (روزانه 24 هزار و 650 تومان ) هزینه گردیده است؟

آیا می‌دانید تنها با صرف 7000 تومان از هزینه پرداختی زائرین محترم، مرکز پزشکی حج و زیارت وابسته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کلیه خدمات پزشکی مورد نیاز را ارائه می‌نماید؟

آیا می‌دانید از مجموع هزینه‌های پرداختی زائرین گرامی حدود 67% آن جهت هزینه های ثابت (شامل ثبت نام، بلیت هواپیما، ویزا، حمل و نقل داخل عربستان و . . .) می‌باشد که مدت اقامت زائرین تأثیری در آن ندارد؟

آیا می‌دانید هزینه اقامت هر یک نفر از زائرین محترم برای طول اقامت 10 شب در دوره‌های عادی، بین 213 هزار تا 515 هزار تومان بوده و این اختلاف قیمت متناسب با درجه هتل محل اقامت می‌باشد؟
مدیر سایت امتیاز به خبر :