جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

نام نویسی کاروانهای عمره استان هفتم آذر آغاز می شود

نام نویسی کاروانهای عمره استان هفتم آذر آغاز می شود
تبریز- مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: نام نویسی ثبت نام کنندگان عمره مفرده از هفتم آذر امسال آغاز می شود.

حجت الاسلام رسول مشهوری روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در عملیات عمره امسال ثبت نام شدگان سال 87 عمره مفرده که در بانک ملت ودیعه گذاری پنج میلیون ریالی کرده اند و دارای اولویت های یک تا 300 هستند و همچنین دارندگان اسناد ودیعه گذاری بانک ملی مربوط به پنجم فروردین 86 که در زمان تعیین شده اقدام به تبدیل فیش ثبت نامی خود به اسناد جدید هشت میلیون ریالی کرده اند، می توانند در این گروه های اعزامی نام نویسی کنند.

وی اظهارکرد: امسال عمره گزاران ثبت نام شده در دو مرحله نام نویسی و به سرزمین وحی اعزام می شوند که مرحله اول از اول دی امسال آغاز و تا هفتم فروردین 93 به عمره مشرف می شوند که نام نویسی از آنان از هفتم آذر در کاروان های مجاز آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام مشهوری افزود: مرحله دوم اعزام نیز از هشتم فروردین 93 آغاز و تا ششم تیر همین سال ادامه می یابد که تاریخ نام نویسی در این مرحله بهمن ماه امسال اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: نام نویسی به صورت حضوری در 90 دفتر و کاروان مجاز معرفی شده در استان صورت می گیرد و در آن لیست انتظار و ذخیره وجود نخواهد داشت.

وی گفت: قیمت عمره امسال نیز روز دوشنبه این هفته و کاروان های مجاز توسط رسانه ها و روزنامه های محلی اعلام می شود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: عمره امسال از 12 روز به 10 روز کاهش یافته و همچنین در کنار آن شش تا هفت درصد نیز شامل تخفیف می باشد، بر این اساس قیمت زیارت عمره مفرده امسال کاهش می یابد که پارسال بر این اساس 20 میلیون ریال به حاجیان در حج تمتع مسترد شد.

حجت الاسلام مشهوری افزود: پارسال 18 هزار نفر برای سفر زیارتی عمره از آذربایجان شرقی به عربستان اعزام شدند که امسال این تعداد 50 درصد افزایش می یابد.

وی یاد آوری کرد: متقاضیان اعزام به عمره مفرده باید دارای گذرنامه معتبر با حداقل هفت ماه اعتبار از تاریخ پرواز به عربستان باشند.

وی با اشاره به اینکه نقل و انتقال فیش های ثبت نامی عمره غیرمجاز است، تاکید کرد: ثبت نام جدید نیز تا چهار سال آینده برای عمره مفرده وجود ندارد و در تخصیص سهمیه ها نیز سهمیه بنیاد شهید و ایثارگران ،دانشجویان،دانش آموزان و طلاب وجود دارد.


به نقل از ایرنا

مدیر سایت امتیاز به خبر :