پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

گوشت قرباني حجاج وارد كشور نمي‌شود

گوشت قرباني حجاج وارد كشور نمي‌شود
مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج و زيارت با تأكيد بر اينكه براي وارد كردن گوشت قرباني حجاج در مناسك حج براي نيازمندان كشورمان، نياز به هماهنگي‌‌هاي گسترده وجود دارد، اعلام كرد: در سال جاري گوشت قرباني حجاج به كش...
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، حجت‌الاسلام مهدي شهسواري، مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج و زيارت گفت: لازمه وارد كردن گوشت قرباني حجاج به كشور برقراري هماهنگي‌هاي گسترده با وزارت بهداشت، دامپزشكي و… است كه اين هماهنگي‌ها فعلاً صورت نگرفته و گوشت قرباني حجاج در مناسك حج به نيازمندان كشورمان اختصاص نخواهد يافت.

وي افزود: گوشت قرباني حجاج به طور كلي در اختيار بانك توسعه اسلامي قرار دارد و مسئولان اين بانك هر ساله پس از ذبح، گوشت‌ها را منجمد و در طي سال براي نيازمندان كشورهاي اسلامي ارسال مي‌كنند.

حجت‌الاسلام شهسواري با اشاره به اينكه همه ساله نگراني‌هايي در خصوص هدررفت گوشت قرباني حجاج وجود داشته و عنوان مي‌شده است كه اين گوشت‌ها دفن مي‌شوند، گفت: گوشت تمامي قرباني‌هاي صورت گرفته منجمد شده و در سردخانه‌ها نگهداري مي‌شود تا به مصرف نيازمندان كشورهاي اسلامي برسد.

وي از بازگشت مسئولان حج كشورمان طي اوايل هفته آينده به كشور نيز خبر داد.

لازم به ذكر است، نگراني از مسائل بهداشتي و بسته‌بندي گوشت قرباني حجاج، مسئله‌اي بود كه طي سال‌هاي گذشته مانع وارد كردن گوشت قرباني به كشور مي‌شد و البته قبل از آغاز مناسك حج خبرهايي در خصوص امضاي تفاهم‌نامه همكاري بين سازمان حج و زيارت و سازمان بهزيستي مبني بر اختصاص گوشت قرباني حجاج كشورمان به نيازمندان داخل كشور مطرح شد اما گويي در سال جاري اين مسئله تحقق نيافته است.
مدیر سایت امتیاز به خبر :