شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

دوره اعزام های ماه مبارک رمضان و نوروز از 23 اسفند ماه آغاز می شود

دوره اعزام های ماه مبارک رمضان و نوروز از 23 اسفند ماه آغاز می شود
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به جزییات اعزام زایران درماههای رجب و شعبان، از برنامه ریزی برای متقاضیان اعزام در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز خبر داد.

آقای حمید رضا محمدی درباره اعزام های کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت گفت: براساس ظرفیت های ایجاد شده توسط شرکت های مجری، در ماه مبارک رجب حدود 50 هزار نفر از زایران کشورمان به عتبات عالیات مشرف شدند.


وی با بیان اینکه در ماه شعبان المعظم تاکنون حدود55هزار نفر ظرفیت از سوی شرکت های مجری ایجاد شده است گفت: حدود 38 هزار نفر از متقاضیان سفر به عتبات عالیات در بسته های ایجاد شده نام نویسی کرده اند که ازاین تعداد 26 هزار نفر اعزام شده اند که سایرین نیز در حال اعزام هستند.


به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ، حدود 12 هزار نفر از زایرانی که با کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت عازم عراق شده اند در ایام پربرکت نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت در کنار بارگاه منور ائمه معصومین در کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین حضور دارند.


محمدی تصریح کرد: اعزام های ماه مبارک شعبان تا 22 اسفند ماه پایان می یابد و انشاالله دوره اعزام های ماه مبارک رمضان و نوروز از 23 اسفند ماه آغاز می شود؛ برای ایام سال تحویل و شبهای قدرو سایر مناسبت ها نیز برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است تا زایران عزیز کشورمان از فضای معنوی و پربرکت اعتاب مقدسه بهره مند شوند.


معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با توصیه اینکه متقاضیان سفر به عتبات عالیات از سفر با کاروان های غیر مجاز خودداری کنند، افزود: متقاضیان می توانند برای نام نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabat.haj.ir یا 2 هزار و 700 دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه نمایند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند.


وی به متقاضیان تاکید کرد که چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام نمایند تا در بهره مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی و ..... اطمینان خاطر داشته باشند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :