شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ثبت نام حدود 56 هزار نفر برای اعزام در حج تمتع 1403

ثبت نام حدود 56 هزار نفر برای اعزام در حج تمتع 1403
حدود 56 هزار نفر برای اعزام در حج تمتع 1403 تاکنون ثبت نام کرده اند.

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد.

 

در این نشست آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد که شمار ثبت نام کنندگان اسناد اولویت دار تا پایان آبان 86 و زائرانی که برای تشرف در حج  1399 نام نویسی کردند ولی بدلیل شرط سنی در حج 1401 نتوانستند اعزام شوند به مرز حدود 56 هزار نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه درهماهنگی انجام شده با سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای حج آینده توسط شرکت های ایرانی انجام خواهد شد، افزود: درانتظار انتقال ارز مورد نیاز برای پرداخت هزینه های حج بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت های کشور میزبان هستیم.

 

وی اضافه کرد: موضوع ثبت نام قطعی زائران در کاروان ها نیز درحال پیگیری است و انتظار می رود بزودی اجرایی شود و زائران بتوانند کاروان خود را انتخاب کنند.

 

بگفته معاون حج وعمره سازمان حج ، درخصوص ثبت نام ازافرادی که اسناد ودیعه گذاری آذرماه سال 1386 را دراختیار دارند اطلاع رسانی خواهد شد.

 

در ادامه این جلسه ، گزارشی از اقدامات و بررسی های انجام شده برای تهیه نرم افزار مناسب عملیات حج ارائه شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم تهیه نرم افزار جامع که فعالیت های مورد نظر سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را تحت پوشش قرار دهد ، تاکید کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: در این دوران، هماهنگی بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در بالاترین سطح خود قرار دارد و همه موظفند کمک کنند کارهای مربوط به زائران به خوبی انجام شود.

 

درپایان این جلسه ، آخرین وضعیت و پیگیری های صورت گرفته در خصوص  مشرف شدن زائران عمره بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت : که بدلیل بلا تکلیفی از ناحیه عربستان پروازهای عمره انجام نشد که موجب تاسف شدید همه خادمین و زائرین گردید.

مدیر سایت امتیاز به خبر :