شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ثبت نام بیش از 45 هزار نفر برای حج تمتع 1403/طولانی شدن زمان ارسال پاسخ از سوی کشور میزبان در خصوص عمره

ثبت نام بیش از 45 هزار نفر برای حج تمتع 1403/طولانی شدن زمان ارسال پاسخ از سوی کشور میزبان در خصوص عمره
در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، معاون امور حج و زیارت از ثبت نام بیش از 45 هزار نفر برای حج تمتع 1403 خبر داد

دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد ، آقای غلامرضا رضایی افزود: دارندگان سندهای اولویت دارتا پایان مهر ماه سال 1386 می توانند با تکمیل اطلاعات خود در سامانه رزرو حج و واریز وجه اولیه ثبت نام کنند.

 

وی اضافه کرد: بزودی اطلاعیه در خصوص انتخاب کاروان های حج آینده و تکمیل وجه نیز منتشرخواهد شد.

 

در ادامه این جلسه ، آخرین وضعیت امکان مشرف شدن زائران عمره بررسی و اعلام شد با توجه به طولانی شدن زمان ارسال پاسخ از سوی کشور میزبان، تاکنون حدود یازده هزار نفر انصراف داده و وجوه خود را پس گرفتند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست که وضعیت عمره با هماهنگی دولت و دستگاههای دست اندرکار ظرف روزهای آینده نهایی و به زائران اطلاع رسانی شود.

 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: همچنان پاسخی از سازمان هواپیمایی کشور عربستان مبنی بر صدور مجوز برای پروازهای عمره دریافت نشده است و ما در حال نزدیک شدن به پایان موسم عمره و فرارسیدن ماه رمضان هستیم و عمره رمضانیه نیز شرایط خاص خود را دارد.

 

آقای رضایی در عین حال افزود: طبیعی است افرادی که برای سفر عمره ثبت نام کرده و وجوه شان مسترد شود علاوه بر اینکه سند شان پایدارخواهد شد در صورت راه اندازی عمره در اولویت اعزام خواهند بود .

 

وی اضافه کرد: در صورت دریافت موافقت کشور میزبان ، در قالب بسته های جدید ایام سفر عمره و بالطبع هزینه آن مشخص و اعلام خواهد شد.

 

آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص انتقال ارز و تعیین قیمت ارز و بلیط هواپیما برای حج آینده از دیگر محورهای مطرح شده در نشست امروز بود و سرپرست حجاج ایرانی  لزوم توجه به تعیین قیمت عادلانه را یادآور شد و تصریح کرد به نحوی تدبیر گردد که در روند زمان بندی و برنامه ریزی های حج نیز خللی وارد نشود

 

این جلسه با ارائه گزارش در خصوص ساختار کاوران های حج آینده و تعداد عوامل اجرایی و فرهنگی پایان یافت و تاکید شد که در این روند همچنان کاهش درصد عوامل نسبت به زائران مد نظر بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه ارائه ساختار بهتر و مناسب تر در این حوزه موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد، تصریح کرد: تربیت کادر در حوزه های اجرایی و فرهنگی در برنامه ریزی ها باید از قوام لازم برخوردار باشد و این مورد نیز از حقوق  زائر است

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط