یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

افرادی که سند اولویت دار برای اعزام در حج 1403 را دراختیار دارند برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.

افرادی که سند اولویت دار برای اعزام در حج 1403 را دراختیار دارند برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.
در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که با توجه به تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته زائرانی که سند اولویت دار حج تمتع در اختیار دارند به زودی پیش ثبت نام می شوند.

در این نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر از زائران خواست با انتشار پیش اطلاعیه و اطلاعیه ثبت نام حج تمتع آینده ، افرادی که سند اولویت دار برای اعزام در حج 1403 را دراختیار دارند برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.

 

وی زمان اعلام ثبت نام الکترونیکی از زائران را نیمه دی ماه اعلام کرد و گفت: با هدف تامین ارز برای اجاره مسکن و دیگر خدمات مورد نیاز در عربستان زائران برای واریز هزینه آمادگی داشته باشند.

 

وی افزود: در زمینه تامین مسکن ، تغذیه و تدارکات و حمل و نقل حج آینده اقدامات و تدابیر مناسب اندیشیده شده است و مجموعه حج و زیارت در مسیر روان سازی عملیات حج  ظرفیت های خود و دستگاههای همکار را به خدمت خواهد گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم اطلاع رسانی مناسب و به موقع برای همراهی زائران با تلاش های مجموعه حج و زیارت تاکید و خاطر نشان کرد: وظیفه ما خدمتگزاری و تسهیل امور زائران برای حجی مطلوب است .

 

در ادامه این جلسه ، آقایان سید عباس حسینی رئیس ، رضایی معاون حج و عمره و مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت و مسئولان شرکت عمره سعادت به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری سفرهای عمره اشاره کردند و اعلام شد که این سفرها از 13 دی ماه آغاز خواهد شد و در مرحله اول ده ایستگاه پروازی برای اعزام عمره گزاران پیش بینی شده است.

 

آقای رضایی ظرفیت پیش بینی شده از تاریخ 13 دی تا 10 اسفند امسال را حدود 61 هزار نفر عنوان کرد که در قالب بیش از 460 گروه با نزدیک به 23 پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

 

وی افزود: در صورت برنامه ریزی برای استمرار اعزام ها در ماههای شعبان و رمضان، تعداد عمره گزاران افزایش خواهد یافت.

 

سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به اینکه هم اکنون فرصت برای نام نویسی افرادی که سندهای عمره در اختیار دارند برای تشرف به سرزمین وحی فراهم شده است از رئیس سازمان حج و زیارت خواست در خصوص تسهیلات و امکاناتی که برای عمره گزاران فراهم شده است از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی اقدام گردد تا زائران از وضعیت و شرایط کنونی و فرصت ایجاد شده اطلاع یابند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :