یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تشریح جابجایی زمان اعزام زایران عمره به سرزمین وحی

تشریح جابجایی زمان اعزام زایران عمره به سرزمین وحی
رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه جابجایی اعزام کاروان های عمره مفره با هدف ارائه فرصت بیشتر به زائران برای آموزش و انجام برخی اقدامات اولیه تغییر یافت، گفت: بر همین اساس اولین کاروان زائران عمره مفره به جای ۲۸ آذر در روز ۱...

سید عباس حسینی در گفت وگویی با ایرنا با بیان اینکه به غیر جابجایی زمان اعزام تغییر خاصی تا این لحظه صورت نگرفته است، گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با مسئولان حج عربستان نخستین کاروان زائران عمره مفره پس از حدود ۹ سال وقفه، ۱۳ دی ماه جاری راهی عربستان خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیرو هماهنگی‌های مجدد با مسئولان حج عربستان و با توجه به پیش بینی های لازم و امضا تفاهم‌نامه و قراردادهای مربوطه اعزام ها به انجام خواهد رسید، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده زائران ایرانی برای انجام مناسک این سفر معنوی به مدت ۱۰ روز، ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز را در مکه مکرمه سپری خواهند کرد.


رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: بر همین اساس و نیز هماهنگی های انجام گرفته با مسئولان حج عربستان تا مدت زمان پیش بینی شده در امسال حدود ۷۰ هزار نفر از زائران متقاضی عمره مفره به عربستان اعزام خواهند شد.

حسینی به انجام اقدامات و هماهنگی های لازم با مسئولان حج عربستان و امضا تفاهم نامه و قراردادهای مربوطه اشاره و تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اولین کاروان زائران متقاضی عمره مفرده با توجه به جابجایی صورت گرفته ۱۳ دی ماه با پرواز مستقیم از فرودگاه امام (ره) ایران را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد.


وی اظهار داشت: کاروان های اعزامی به عمره مفرده در قالب ۹۰ و ۱۶۷ نفر دسته بندی شده و به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.
حسینی با اشاره به قیمت کاروان ها ، گفت: کاروان ها در 10 گروه قیمتی می باشد که هزینه سفر از حدود ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا حدود ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی با هواپیمایی کشور زائران عمره مفرده از ۱۰ ایستگاه پروازی در سطح کشور به عربستان اعزام خواهند شد.

 

پیشتر سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: فرصت ثبت نام در سامانه omreh.haj.ir برای متقاضیان تشرف به سفر عمره مفرده که دارای اولویت یک تا ۴۰۰ هستند فراهم شده و اولویت تشرف در این مرحله از فراخوان با کسانی خواهد بود که نسبت به ثبت نام در کاروان زودتر اقدام کنند.

در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: با استعانت از خداوند متعال و برابر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امکان اعزام مجدد عمره گزاران به سرزمین وحی فراهم گردیده است، از اینرو ضمن امکان گروه بندی ودیعه گذاران، ثبت نام از واجدین شرایط تشرف در گروه‌های اعزامی به این سفر معنوی، تا روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه تمدید شد.

برابر این اطلاعیه، پیش تر سامانه عمره به آدرس omreh.haj.ir فقط برای اولویت های ۱ تا ۱۵۰ بازگشایی شده بود، لیکن به منظور تکمیل ظرفیت گروهها و همچنین اجابت درخواست متقاضیانی که قصد سفر به همراه نزدیکان خود را داشته ولیکن اولویت آنها با یکدیگر متفاوت است،این فرصت برای اولویت های بالاتر نیز فراهم شد.

بدین منظور تمامی دارندگان کارت‌های ثبت نامی عمره تا اولویت ۴۰۰ می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بدیهی است پس از این تاریخ در صورت وجود ظرفیت خالی، از اولویت های بعدی دعوت به عمل خواهد آمد.

نحوه ثبت نام به ترتیب ذیل است:
الف)مشمولین ثبت‌نام:
دارندگان کارت‌های ثبت نامی عمره از اولویت ۱ تا ۴۰۰

ب) تکمیل اطلاعات و گروه بندی؛ ودیعه گذاران مشمول می‌بایست با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir اقدام به تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خویش و همچنین تشکیل گروه‌ (به همراه اعضای خانواده، بستگان، آشنایان و ... ) بمنظور تشرف در یک کاروان اقدام کنند.

ج) ثبت‌نام و مدارک لازم:
- نام نویسی اولیه (رزرواسیون) افراد صرفاً با مراجعه مستقیم ایشان به سامانه omreh.haj.ir فراهم خواهد بود و پس از نام‌نویسی اولیه (رزرواسیون) متقاضی، می‌باید در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت به کارگزار مربوط مراجعه و مدارک خواسته شده را ارائه نماید. بدیهی است قطعی شدن ثبت‌نام مقدماتی افراد، منوط به مراجعه بموقع و ارائه کامل مدارک مورد نیاز (قید شده در برگه رزرواسیون) به کارگزار خواهد بود.

- درصورت عدم واریز هزینه سفر در فرصت مقرر، متقاضی بطور خودکار(سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد شد.
د) سایر موارد:

- هزینه‌ سفر به عمره مفرده شامل مخارج ارزی و ریالی همچون: بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، جلسات آموزشی و ..

. بوده که مبلغ آن طی قبض «مابه‌التفاوت هزینه سفر» محاسبه و توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.

- تمامی دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند درصورت مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه مربوطه، نسبت به درج اطلاعات افراد در سامانه عمره از قبیل: تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه، دریافت کلمه و رمز عبور و در نهایت ذخیره(رزرو) اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام کنند.

- درصورت فراموشی اولویت اعزام، دارندگان کارتهای ثبت‌نامی عمره می‌توانند با مراجعه به سامانه عمره و یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از اولویت کارت ثبت‌نامی خویش (اولویت های ششصد گانه) مطلع شوند.

- مجددا تاکید می گردد باتوجه به فرصت محدود و لزوم تکمیل هرچه سریعتر گروههای اعزامی به عمره، چنانچه متقاضیان گرامی واجد شرایط در اسرع وقت نسبت به نام نویسی قطعی در گروههای اعزامی اقدام کنند، سازمان حج و زیارت، فراخوان اولویت های بعدی را در دستور کار قرار می دهد.

- باتوجه به تجربیات و سوابق گذشته، تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید و اخذ مجوزهای پروازی از سوی کشور میزبان خواهد بود.

برچسب ها : عمره مفرده،
مدیر سایت امتیاز به خبر :