شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

کاروان های عمره گزاران با تاخیر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد./شروع اعزامهای استان از 17 دی/ثبت نام از اولویت های 1 تا 400

کاروان های عمره گزاران با تاخیر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد./شروع اعزامهای استان از 17 دی/ثبت نام از اولویت های 1 تا 400
در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که بمنظور فراهم کردن فرصت بیشتر برای آمادگی های قبل از سفر زائران ، کاروان های عمره گزاران با تاخیر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

در این نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر گفت: این تصمیم پس از مشورت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اتخاذ و مقرر شد که بستر لازم فراهم و با ظرفیت کامل ، دوره های سفر عمره آغاز شود.

 

وی به ثبت نام اولیه بیش از بیست هزار نفر تاکنون اشاره  و برنامه های آینده سازمان حج و زیارت برای تکمیل ظرفیت  عمره در ماههای آینده  را تشریح کرد.

 

دراین نشست که شماری از مسئولان و نمایندگان دستگاههای همکار با مجموعه حج و زیارت در ارتباط با برگزاری سفرهای حج و عمره شرکت داشتند آقای حسینی به آغاز پیش ثبت نام حج آینده در دو هفته آینده اشاره کرد و گفت: این مجموعه آمادگی دارد تا عملیات حج را همراه با عمره پیگیری کند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اینکه همه کارها و تصمیمات در جهت بهرمندی بیشتر زائران از این سفرهای معنوی است ، ابراز امیدواری کرد زائرانی که پس از سال ها چشم انتظاری و به تبع آن بالا رفتن سن در هفته های آینده به سرزمین وحی مشرف خواهند شد سفرآرام و خوبی داشته باشند.

 

درادامه این جلسه، آقایان پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سردارمحسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و نمایندگان سپاه فرودگاههای کشور و بانک مرکزی به  برنامه های خود در راستای فراهم کردن تسهیلات برای از سرگیری سفرهای عمره بعد از وقفه نه ساله و اعزام زائران ایرانی در فضایی آرام و مطلوب اشاره و تاکید کردند که با استفاده از تجارب قبلی آمادگی در این زمینه وجود دارد .

 

این جلسه با گزارش آقای حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص روند اعزام کاروان های زیارتی به عراق ادامه یافت.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 373 هزار نفر با کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده اند  به رشد 54 در صدی اعزام ها نسبت به نه ماهه مشابه سال قبل اشاره کرد.

 

آقای محمدی با بیان اینکه اعزام کاروان های زیارتی به عراق به نسبت سال های 98 و 97 به ترتیب 54 و 24 درصد رشد داشته است ، افزود: تا 16 دی ماه نیز برای حدود سی هزار نفر ظرفیت جدید ایجاد شده است و تاکنون حدود 5200 نفر ثبت نام کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این جلسه ، با تشکر از همراهی دستگاههای مرتبط و همکار با مجموعه حج و زیارت تاکید کرد: همه باید در خدمت رسانی رضایت زائر را مدنظر قرار دهیم و این بزرگترین سرمایه است که زائران با مجموعه حج و زیارت به سفرهای زیارتی مشرف می شوند

مدیر سایت امتیاز به خبر :