شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آخرین تصمیم گیری ها درخصوص مسایل سفر عمره در جلسه شورای عالی حج رقم خواهد خورد

آخرین تصمیم گیری ها درخصوص مسایل سفر عمره در جلسه شورای عالی حج رقم خواهد خورد
حجت الاسلام والمسلمین نواب در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت لزوم پیگیری برای برگزاری هرچه سریعتر شورای عالی حج را یادآور شد و تاکید کرد که آخرین تصمیم گیری ها درخصوص مسایل سفرعمره در نشست این شورا...

دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت برگزار شد آقایان سید عباس حسینی رئیس و غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کردند که سازمان حج و زیارت برای برگزاری این سفر کارشناسی های لازم را انجام داده و آمادگی دارد.

 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود که درتماس با طرف های ذی ربط در وزارت حج و عمره عربستان تاکید شده است که همچنان درانتظاردریافت پاسخ درخصوص درخواست های مطرح شده ازطرف سازمان حج بعنوان متولی سفرهای زیارتی در کشور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین با توجه به توقف 8 ساله عمره به رئیس سازمان حج و زیارت توصیه کرد که در راه اندازی سفر عمره برنامه ها و ساختارها با نگاه جدید بازنگری و برای تصویب به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه شود.

 

وی تصریح کرد: واحدهای اجرایی و فرهنگی مرتبط با سفر عمره با ابزارهایی که در اختیاردارند همه برنامه و کارها را از قبل آماده نمایند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به بررسی های انجام شده در خصوص قیمت سفر عمره از رئیس سازمان حج و زیارت خواست جلسه کارشناسی برای مشخص کردن هزینه های ارزی و ریالی این سفر را با درنظرگرفتن حقوق زائران هرچه سریعتر برگزارکند.   

 

رئیس سازمان حج و زیارت هم به مذاکرات خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص و مکاتبه انجام شده با دولت برای تامین منابع لازم اشاره و تصریح کرد: مواردی که قراراست در شورای عالی حج برای بررسی و تصمیم گیری ارائه شود درجلسات کارشناسی تدوین و به تصویب اعضا رسیده است.   

 

درادامه این جلسه آقای عباس دمیرچی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر اسکان ، تغذیه و تدارکات زائران عتبات عالیات درباره آخرین آمارثبت نام شدگان قطعی در سامانه سماح در اربعین 1402 گزارش داد و گفت: در استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد زائران ثبت نام کردند.

 

وی تعداد جان باختگان زائران اربعین بیبش از 100 نفر عنوان کرد و افزود:  83 نفر از این افراد بیمه بودند .     

مدیر سایت امتیاز به خبر :