یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ممنوعیت همراه داشتن پاوربانک درسفرهای هوایی اربعین

ممنوعیت همراه داشتن پاوربانک درسفرهای هوایی اربعین
ستاد مرکزی اربعین دراطلاعیه‌ای به ممنوعیت همراه داشتن پاوربانک در پروازهای عراق اشاره کرده است.

در روزهای اخیر ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه‌ای به ممنوعیت ورود گوشی تلفن همراه به صورت مسافرتی از۲۴ مرداد تا ۲۵ شهریور و همچنین همراه داشتن پاوربانک برای سفرهای هوایی به عراق اشاره شد.

 

همراه داشتن پاوربانک با توجه به استفاده از تلفن همراه و خالی نشدن شارژ آن در هر لحظه از مسیر چه برای خواندن زیارتنامه و قرآن و چه برای گوش دادن به مداحی و حتی اخبار اربعینی هر ساله مورد توجه قرار داشته است. اما از اواخر سال گذشته با توجه به برخی محدودیت‌هایی که دولت عراق اعمال کرد، زائران امکان همراه داشتن پاوربانک درهرابعاد و نوعی را حتی در چمدان و قسمت بار پروازعراق ندارند.

 

امید کوثری، مدیراجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه اطلاعیه اخیر بنا بر درخواست سفارت صورت گرفت، می‌گوید: ممنوعیت همراه داشتن پاوربانک در سفرهای هوایی اربعین متناسب با آخرین تصمیم دولت عراق اتخاذ شده است.

 

وی از زائرانی که به صورت هوایی عازم عراق می‌شوند، خواست که به قوانین عراق احترام گذشته و برای متضرر نشدن خود به هیچ عنوان پاوربانک در چمدان و کوله خود همراه نداشته باشند.

 

این تصمیم از سال گذشته از سوی دولت عراق اتخاذ شد و نه تنها در ایام اربعین بلکه در سایر ایام همراه داشتن پاوربانک در پروازها به عراق ممنوع است. با این وجود، زائرانی که به صورت زمینی عازم زیارت اربعین می‌شوند، چنین محدودیتی نداشته و فقط برای سفرهای هوایی این محدودیت اعمال شده است.

 

گفتنی است قیچی و چاقوی بزرگ، دستگاه یا گوشی بی‌سیم، هر نوع مواد مخدر یا داروهای روان‌گردان نیز از جمله وسایل ممنوعه‌ای است که در پرواز امکان حمل آن وجود ندارد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :