شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اربعین سفری برای تغییر و تحول معنوی در زندگی انسان

اربعین سفری برای تغییر و تحول معنوی در زندگی انسان
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان آذربایجان شرقی از اربعین به عنوان سفری برای تغییر و تحول در زندگی انسان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر ایران نژاد در آستانه اربعین حسینی با حضور در جمع مدیران خادمیاران حرم رضوی با تشریح فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی، از آنها خواست همسو با کمیته فرهنگی و آموزشی  اربعین با وحدت رویه جهت جلب رضای سیدالشهداء(ع) قدم بردارند.

 

وی افزود: باید هوشمندانه در این همایش میلیونی حاضر شد و برای ایجاد تفرقه و اختلاف قومی و مذهبی بهانه به دست دشمن نداد ، باید آداب مهمانی را به خوبی رعایت کرد و از هر گونه رفتار خلاف عرف و اخلاق اجتناب کرد و حرمت میزبانان کاروان حسینی را نگاه داشت و قدردان زحمات بی منت آنان بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اربعین سفری برای تغییر و تحول معنوی در زندگی انسان است ، گفت: با کمی دقت و بصیرت به خوبی متوجه می شویم که حماسه میلیونی اربعین حسینی(ع) در سال های اخیر چنان ترس و اضطرابی در دل دشمنان و مستکبران عالم افکنده است که هیچ قدرت رسانه ای توان انجام آن را ندارد.

 

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی استان آذربایجان شرقی اجتماع پر شور و حماسی اربعین را تجلی اسلام ناب محمدی یاد کرد که در آن باید خیر خواهی، نوع دوستی، همدلی و وحدت، ایثار و گذشت و همیاری، رسانه ای شود.

 

در پایان این جلسه مدیران خادمیاران حرم رضوی آمادگی خود را برای ترویج فرهنگ و آداب زیارت در همه شهرستان های استان با هماهنگی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اعلام کردند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :