شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

سفر اربعین بزرگترین اجتماع و بی سابقه ترین پیاده روی انبوه بشر در جهان است

سفر اربعین بزرگترین اجتماع و بی سابقه ترین پیاده روی انبوه بشر در جهان است
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان آذربایجان شرقی، سفر اربعین را بزرگترین اجتماع و بی سابقه ترین پیاده روی انبوه بشر در جهان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر ایران نژاد» در آستانه اربعین حسینی در نشستی با مداحان هیئت ها گفت: ما اجتماعات مذهبی و دینی بسیاری در دنیا داریم، اما هیچ کدام از این اجتماعات به بزرگی اجتماع اربعین نیست و اربعین بزرگ ترین اجتماع بشری در جهان است.
وی افزود: اربعین بستر بزرگی برای پرداختن به مسائل فرهنگی است اما در آن باید با احتیاط عمل کنیم و جلوی سوء استفاده معاندین اسلام را بگیریم.

 

ایران نژاد با بیان این که باید از مودت و محبت حاکم بین مردم ایران و عراق به نحو احسن مواظبت شود، تصریح کرد: باید از وارد شدن هر گونه خدشه به این نعمت خداوندی جلوگیری کنیم.

 

وی گفت: هرگونه رفتار نادرست در اربعین می تواند به سوژه رسانه های معاند و دشمنان اسلام و نظام اسلامی مبدل شود که شاید، قابل جبران نخواهد بود.

 

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این برهه تاریخی، همه ما مسئولیت داریم اجازه ندهیم کوچکترین انحرافی در اربعین ایجاد شود.

 

ایران نژاد به همین دلیل از مداحان هیئت ها خواست کاملا مراقب این موضوع باشند و همچنین، از ظرفیت جوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی موکب ها استفاده کنند.

 

وی به شعار امسال اربعین با عنوان «حیاتنا الحسین»اشاره کرد و گفت: معتقدیم که سیره و سلوک امام حسین(ع) همانند حیات پر بار و برکت نبوی در همه عرصه‌ها، ظرفیتی بی بدیل  برای آفرینش موضوعات هنری و ارائه زیست متعالی است.

 

در این نشست، شرایط و فرهنگ کشور عراق، نیازهای زائران و سیاست های فرهنگی و آموزشی اربعین نیز از سوی شرکت کنندگان مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیر سایت امتیاز به خبر :