یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

فرایند نام نویسی اربعین حسینی ۱۴۰۲ در سامانه سماح

فرایند نام نویسی اربعین حسینی ۱۴۰۲ در سامانه سماح
فرایند نام نویسی برای زیارت اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ در سامانه سماح انجام می گیرد و این بستر برای متقاضیان فراهم می باشد.

آقای مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه ، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیات درباره چگونگی نام نویسی در سامانه سماح برای متقاضیان سفر اربعین حسینی گفت: متقاضیان می بایست به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه نمایند؛ این سامانه در پنجره واحد سازمان حج و زیارت که تمام خدمات زیارتی در آن ارایه می شود قرار دارد که در حال حاضر روی موضوع اربعین حسینی متمرکز شده است.


وی افزود : ثبت شماره موبایل ، دریافت پیامک ، هدایت به مرحله بعد و درج کدملی ، تاریخ تولد ، کد پستی و ...نیز پس از ورود به این سامانه صورت می گیرد که طی این مرحله نیز اطلاعات ثبت شده با اتصال داشتن به سرویسهای شاپرک ،ثبت احوال و اداره پست مورد بررسی قرار می گیرد .


فرشید با بیان اینکه در صفحه نخست سایت سماح توصیه های ضروری برای مطالعه و اهتمام زایران قرار گرفته است گفت: زایران بعد از ثبت و تایید اطلاعات اولیه سایر روند نام نویسی را نهایی نمایند که در این مرحله روند انتخاب بیمه مورد توجه قرار می گیرد .


وی افزود : امسال با توجه به تنوع در نظر گرفته شده سه گروه قیمتی بیمه ای وجوددارد که متقاضی می تواند هر یک از آن بسته ها را انتخاب نماید ؛ و تا قبل از پرداخت امکان ویرایش و انتخاب بسته دیگر نیز براحتی قابل انجام است.


فرشید با بیان اینکه شخص ثبت نام کننده به عنوان سرگروه در صورتیکه قصد اضافه کردن هم گروه و یا همسفر را دارد می بایست قبل ازاقدام به پرداخت نسبت به اضافه نمودن آنها به گروه اقدام نماید و پس از اطمینان از نهایی شدن گروه نسبت به پرداخت اقدام نماید که در این مرحله مبلغ کل توسط سیستم محاسبه و امکان پرداخت مبلغ همه گروه در یک مرحله وجود دارد.

فرشید با بیان اینکه امسال در سامانه سماح خدمات خوبی تعریف شده است گفت : متقاضیان می توانند از وضعیت ازدحام مرزها و مقایسه با سال قبل که با نمودار مشخص می باشد آگاهی یابند و با توجه به نمودار روند ازدحام تردد یا خلوت بودن تردد در مرزها را ملاحظه کنند.


وی افزود : متقاضیان می توانند تاریخ عزیمت و شرایط مرزهای شش گانه برای تردد را در سامانه ببینند و انتخاب مناسب تری را داشته باشند ؛

متقاضیان بعد از این روند و پرداخت بیمه می توانند کارت شناسایی خود را دریافت و چاپ نمایند.


وی تاکید کرد زائران گرامی تا زمانی که نسبت به پرداخت مبلغ خود اقدام نکنند ثبت نام آنان نهایی نشده و از هیچ خدمتی بهره مند نخواهند شد.


درباره دریافت اطلاعات خودروی فرد متقاضی گفت: این موضوع برای برنامه ریزی هر چه بهتر زایران در طول مسیرها و مرزها در نظر گرفته شده است و این امکان ویژه جانبازان و معلولان عزیز نیز فراهم شده است.


وی در پایان تاکید کرد که زائران عزیز حتما توصیه های صفحه اول سایت را مطالعه و در صورت بروز مشکل و یا داشتن سوال با شماره 64511 تماس بگیرند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :